CONSFĂTUIREA JUDEȚEANA A PROFESORILOR DE EDUCAȚIE FIZICĂ ȘI SPORT DIN VRANCEA, DIN 22 SEPTEMBRIE 2016, A AVUT LOC LA SCOALA GIMNAZIALA STEFAN CEL MARE FOCSANI
CONSFATUIREA A FOST COORDONATA DE INSPECTOR PROF. VICA MINCA
ORDINEA DE ZI
1.PREZENTAREA RAPORTULUI PRIVIND STAREA DISCIPLINEI EDUCAȚIE FIZICĂ ȘI SPORT PE ANUL ȘCOLAR 2015-2016
Inspector școlar, prof Vica Mincă
2.PREZENTAREA OBIECTIVELOR PROPUSE LA CSS-LPS Focsani
Director LPS ,prof. Petruț Mihai
3. PREZENTAREA OBIECTIVELOR PROPUSE LA CSS Adjud
Director, prof. Crăciun Sergiu
4. PREZENTAREA OBIECTIVELOR PROPUSE DE CSS GIMNASTICĂ FOCȘANI
Director, prof. Florin Roșioru
5. PREZENTAREA OBIECTIVELOR PROPUSE DE A.J.F. VRANCEA
Presedinte, Dan Dumitru
6.PREZENTAREA RESPONSABILILOR CERCURILOR PEDAGOGICE, . A
PORTOFOLIILOR PROFESORILOR, A METODIȘTILOR, COMISIILOR
METODICE ȘI A CONSILIULUI CONSULTATIV.
Inspector școlar, prof. V. Mincă
7. STABILIREA GRAFICULUI DE DESFĂȘURARE A ETAPELOR JUDEȚENE, A ETAPELOR DE ZONĂ A ONSȘ ȘI O.G. ORGANIZATE ÎN JUDEȚ, PREZENTAREA NOUTĂȚILOR DIN PARTEA M.E.N.C.Ș. ,
PREZENTAREA COMISIILOR JUDEȚENE PE DISCIPLINE SPORTIVE.
Insp. scolar, prof. V.Mincă
8. DISCUȚII CU PRIVIRE LA MATERIALELE PREZENTATE
Raport privind starea disciplinei în specialitate educație fizică și sport desfășurată în anul școlar 2015 – 2016:
În contextul actual, educația fizică nu mai poate fi privită doar ca o disciplină în planul de învățământ, o obligație formală pentru profesori și elevi, o activitate eminamente practică încorsetată în tipare rigide care nu mai răspund nici opțiunilor practicanților, nici cerințelor impuse de domeniul educației motrice. Evoluția concepției privind practicarea exercițiilor fizice, precum si apariția unor factori naturali si sociali variați, cu impact asupra organismului, impune elaborarea unei strategii pe termen lung, parte a unor politici educaționale și de sănătate corecte, axate pe individ și pe nevoile acestuia de
dezvoltare integrală.
In această manieră de abordare, educația fizică se poate manifesta ca parte integrantă a activităților motrice formative, un sistem coerent, cu identitate distinctă și influențe multiple, de necontestat asupra dezvoltării personalității. Astfel, devine posibilă trecerea de la educația fizică – disciplină de studiu, la educația fizică – mod de viață, care
îmbunătățește ființa unei nații, capabilă să se exprime, să exploreze și să se dezvolte într-o relație echilibrată cu mediul natural și social.
Modificarea planurilor cadru la aria curriculară educație fizică și sport;
Elaborarea de noi programe școlare, atât la educație fizică, cât și la disciplinele sportive, care asigură unitatea cerințelor și libertatea cadrului didactic în stabilirea metodologiei;
Elaborarea ghidurilor metodologice de aplicare a noilor programe școlare și a cerințelor documentelor de planificare;
Stabilirea unor noi criterii de evaluare a profesorilor, atât la sportul de performanță cât și la educație fizică;
Stabilirea unor criterii de evaluare instituțională a unităților de performanță (licee și clase cu program sportiv);
Influența instituțiilor de învățământ superior care pregătesc profesorii de educație fizică și sport, prin modernizarea planurilor de învățământ;
Formarea continuă a cadrelor didactice (definitivat, gradul didactic II, gradul didactic I).
PUNCTE SLABE
Scăderea interesului elevilor pentru activitățile motrice curriculare și extracurriculare, fapt ce favorizează orientarea acestora către consumul de alcool, tutun și droguri, către vagabondaj, delicvență, prostituție etc.;
Scăderea rezistenței la îmbolnăvire a organismului copiilor prin necunoașterea și nerespectarea regulilor de igienă elementară și nepracticarea educației fizice;
Diminuarea potențialului biomotric și psihologic mult sub baremele normale ale Comunității Europene;
Creșterea alarmantă a numărului de atitudini deficiente și deficiențe fizice cu efecte asupra activității funcționale, generatoare de maladii;
Dificultăți în selecționarea tinerilor care să facă față sportului de performanță;
Diminuarea potențialului bio-psiho-motric a acestor generații, cu repercursiuni severe în ceea ce privește sănătatea (pe termen lung), integrarea socială și dorința de viață a populației.
OPORTUNITATI
Aplicarea prevederilor legale care stipulează că educația fizică și sportul sunt activități de interes național;
Colaborarea corespunzătoare a M.E.N.C.Ș. cu M.T.S., precum și cu ministerele care gestionează sănătatea, apărarea, securitatea națională etc.;
Aplicarea prevederilor legale privind constituirea și activitatea F.S.Ș.U., la nivel local și central;
Emiterea unor ordine clare, în concordanță cu legislația în vigoare;
Alocarea din partea M.E. N.C.Ș. și a comunității locale a surselor financiare necesare sportului școlar de performanță (licee și clase cu program sportiv) și competițiilor sportive școlare.
AMENINȚĂRI
Lipsa fondurilor necesare dotării corespunzătoare a bazelor sportive școlare;
Reticența la schimbare a cadrelor didactice;
Dominarea interesului personal asupra celui profesional.
DEMERSURI PENTRU REGLARI SI AUTOREGLARI
SISTEMATICE , STRUCTURALE SI PROCESUALE (I)
CREȘTEREA EFICIENȚEI ACTIVITĂȚII DESFĂȘURATE ÎN
UNITĂȚILE DE ÎNVĂȚĂMÂNT PREUNIVERSITAR
Modificarea comportamentului didactic se realizează prin:
nici o lecție fără material didactic, conceperea atentă și responsabilă a obiectivelor
corespunzătoare fiecărei lecții, depășirea vechilor uzanțe individualiste spre munca în
echipă, dirijarea elevilor spre a participa activ și afectiv la lecție, renunțarea la mitul „profesorului cu har” și autoutilarea cu întreg instrumentarul didactic necesar unor lecții
flexibile și dinamice.
DEMERSURI PENTRU REGLARI SI AUTOREGLARI
SISTEMATICE , STRUCTURALE SI PROCESUALE (II)
Armonizarea ofertei educaționale cu necesitățile sociale, analizarea rezultatelor obținute la competițiile sportive, testarea elevilor în timpul inspecțiilor, menținerea spiritului de competiție în rândul cadrelor didactice prin acordarea prin sprijinire în vederea obținerii recompenselor materiale doar pe bază de competență profesională, organizarea de concursuri sportive școlare (altele decât cele prevăzute de O.G și O.N.S.Ș.), simpozioane,
mese rotunde, emisiuni televizate cu o largă participare
DEMERSURI PENTRU REGLARI SISTEMATICE , STRUCTURALE SI
SI AUTOREGLARI PROCESUALE (III)
realizarea de competiții sportive școlare atât pentru elevii nelegitimați, cât și pentru
elevii legitimați, în funcție de bugetul alocat de MENCS, organizarea și coordonarea concursurilor sportive școlare, elaborarea de regulamente și metodologii.
COORDONAREA ACTIVITĂȚII DE PERFECȚIONARE ȘI FORMARE(I)
Atingerea la un nivel superior a unei stări optime de sănătate, a
călirii organismului în vederea practicării independente a
exercițiilor fizice pe tot parcursul anului și promovării valențelor
educative, a stabilirii unei relații asociative civilizate
Reglementarea modalităților de modernizare și acces la bazele și
instalațiile sportive pentru desfășurarea activităților sportive
zilnice din învățământul preuniversitar
Creșterea potențialului psihomotric al elevilor
Diminuarea numărului de atitudini și deficiențe fizice în scop de
întreținere prin acțiune profilactică sau terapeutică
Trecerea la o viziune nouă privind lecția de educație fizică și
sport
Trecerea de la un ciclu la altul de învățământ în baza unor
evaluări fizice (monitorizarea anuală a rezultatelor evaluărilor
elevilor)
COORDONAREA ACTIVITĂȚII DE PERFECȚIONARE ȘI
FORMARE(II)
Perfecționarea continuă a cadrelor didactice de specialitate prin
creșterea numărului de activități, diversificarea acestora etc.
Creșterea numărului de activități extracurriculare și cuprinderea
unui număr cât mai mare de elevi în practicarea independentă a
exercițiului fizic
Înființarea asociațiilor sportive școlare în toate unitățile de
învățământ de la toate nivelurile și organizarea zilnică a unor
competiții sportive precum și activități de educație corporală
Ridicarea performanțelor sportive și a numărului de elevi care
practică sportul de performanță, atragerea sponsorilor care să
investească în sportul școlar și în premierea campionilor
Realizarea unei reale evaluări a profesorilor de educație fizică și a
profesorilor-antrenori în baza fișelor de evaluare elaborate de
M.E.N.C.S.
TEMATICA CONTROLULUI DE SPECIALITATE
ANUL ȘCOLAR 2015-2016 (I)
Asigurarea conținutului științific și educativ al
activităților desfășurate în unitățile de învățământ în anul
școlar 2015-2016:
– respectarea conținutului programelor școlare;
– întocmirea planificărilor calendaristice;
concordanța între planificarea și desfășurarea lecțiilor.
Realizarea evaluării:
– ritmicitatea notării;
concordanța între nivelul de pregătire și notele acordate.
TEMATICA CONTROLULUI DE SPECIALITATE
ANUL ȘCOLAR 2015-2016 (II)
UNITĂȚI ȘCOLARE INSPECTATE - 85;
NUMĂR DE ASISTENȚE REALIZATE - 363,
ÎN URMA CĂRORA S-AU ATRIBUIT 107
CALIFICATIVE, DIN CARE F.B.-91, B
-16;NOTA 10 – 47, NOTA 9 -1;
INSPECȚII SPECIALE PENTRU ACORDAREA
GRADELOR DIDACTICE: DEF -87; GR. II – 12;
GR. I - 15
TEMATICA CONTROLULUI DE SPECIALITATE
ANUL ȘCOLAR 2015-2016 (III)
•
S-A CONSTATAT FOLOSIREA STRATEGIILOR
DIDACTICE FLEXIBILE, COMPLEXE, ADAPTATE
CONDIȚIILOR;
PROFESORI CALIFICAȚI, INTERESȚI ÎN
EVOLUȚIA LOR PROFESIONALĂ;
PORTOFOLIILE PROFESORILOR SUNT
REALIZATE ȘI EXPLOATATE CORESPUNZĂTOR;
•
•
TEMATICA CONTROLULUI DE SPECIALITATE
ANUL ȘCOLAR 2015-2016 (IV)
ASPECTE CARE TREBUIE REMEDIATE:
ÎN UNELE ȘCOLI, METODELE CLASICE PRIMEAZĂ, ÎN
DETRIMENTUL CELOR NOI, MODERNE;
NU SE FACE DOVADA UNEI BUNE CUNOAȘTERI A
METODOLOGIEI DIDACTICE DE CĂTRE TOȚI
PROFESORII DEBUTANȚI;
ESTE NECESAR SĂ SE PUNĂ ACCENT ÎN MOD SPECIAL
PE COMPETENȚELE DE COMUNICARE CU IMPLICAȚII
ACTIV – PARTICIPATIVE ALE PREDĂRII- ÎNVĂȚĂRII
DIN PERSPECTIVA FIECĂREI LECȚII.
FORMARE CONTINUĂ
Meritorie este prezența noastră la concursul de ocupare a posturilor vacante de educație
fizică în învățământul preuniversitar din județul Vrancea la care s-au obținut note bune.
LECȚIA DE EDUCATIE FIZICĂ
Lecția de educație fizică,fiind forma de bază a procesului instructiv/educativ, trebuie să devină mai eficientă și mai atractivă pentru elevi prin îmbunătățirea a o serie caracteristici:
apropierea lecției de interesele și necesitățile elevului, renunțarea definitivă la schematizarea rigidă a lecției, dinamica efortului să vizeze adaptarea organismului la efort în funcție de o curbă rațională
– creșterea atractivității lecției prin respectarea opțiunii elevilor, a
diversificării formelor de practicare globală a disciplinelor de sport
– respectarea principiului accesibilității,a tratării diferențiate și
stabilirea unor relații afective,corecte între profesori și elevi
– preocuparea profesorilor de a forma și dezvolta elevilor deprinderi de
comportament civilizat, de combativitate și fairplay.
MĂSURI PENTRU ASIGURAREA CALITĂȚII IN
ACTIVITATEA DE PREDARE - ÎNVĂȚARE (I)
În urma inspecției școlare de specialitate desfășurată în anul școlar 2015 – 2016 se impun câteva măsuri pentru asigurarea calității în activitatea de predare – învățare, cum ar fi:
– cunoașterea nivelului de abilitate a elevilor;
– identificarea cunoștințelor anterioare ale elevilor și
potențialul acestora;
– încurajarea învățării centrate pe elev și centrată pe un
grup de elevi;
– folosirea de strategii diferite pentru a răspunde
stilurilor diferite de învățare;
MĂSURI PENTRU ASIGURAREA CALITĂȚII IN
ACTIVITATEA DE PREDARE - ÎNVĂȚARE (II)
– materialele prezentate elevilor să conțină informații clare;
– organizarea a diferite tipuri de activități de evaluare și
oferirea feed – back – ului elevilor privind progresul
înregistrat de aceștia;
– încurajarea elevilor de a-și asuma responsabilități pentru
propriul proces de învățare;
– necesitatea participării profesorilor la cursurile de
formare continuă în scopul acumulării de noi competențe
în vederea înnoirii metodelor de predare/învățare și a
centrării activității pe nevoile elevului
MĂSURI PENTRU ASIGURAREA CALITĂȚII IN
ACTIVITATEA DE PREDARE - ÎNVĂȚARE (III)
– aplicarea prevederilor legale privind constituirea
și activitatea Asociațiilor Sportive Școlare
– implicarea totală a comunităților locale în
susținerea activității de educație fizică și sport
prin reamenajarea sau reconstituirea bazelor
sportive ale unităților școlare din aer liber și
finanțarea participării elevilor în competițiile
sportive .
OLIMPIADA NATIONALA A SPORTULUI SCOLAR
ȘI OLIMPIADA GIMNAZIILOR - ETAPA FINALĂ
ÎN ANUL ȘCOLAR TRECUT, JUDEȚUL VRANCEA A
FOST REPREZENTAT LA ETAPELE FINALE ÎN
ÎNTRECERILE DESFĂȘURATE LA URMĂTOARELE
DISCIPLINE:
PST – ELEVUL L.P.S., ÎNDRUMAT DE DOAMNA PROF.
BORDEI GABRIELA;
HANDBAL GIMNAZIU BĂIEȚI – ECHIPAL.P.S.,
ÎNDRUMATĂ DE DOMNUL PROF. LUCIAN TUCAN;
ȘAH FEMININ LICEU – COLEGIUL ECONOMIC – PROF.
FLORIN EUFROSIE
O.N.S.Ș.
Tot la etapele finale s-au remarcat elevii următoarelor unități școlare :
TENIS DE MASĂ ȘI ȘAH MASCULIN LICEU– C.N.U., PROF. CARMEN GROSU;
TENIS DE MASĂ – LIC. “E. BOTTA” , PROF. PIONESCU CĂTĂLIN
FOTBAL, LICEU – L.P.S. , PROF. ALIN SAMOILĂ;
ȘAH MASCULIN, LICEU COLEGIUL NAȚ. “UNIREA” – PROF. CARMEN GROSU;
CROS – ȘCOALA 3 – PROF. FLORIN TUDOSĂ;
CROS – ȘCOALA 2 MĂRĂȘEȘTI – PROF. STAN SABIN;
Cu rezultate deosebite la etapele de zonă s-au evidențiat elevii
instruiți de următoarele cadre didactice:
-prof. GRIGORIU IOAN – BASCHET FETE, BASCHET BĂIEȚI LICEU
-prof. ROȘCA SILVIU - BASCHET FETE GIMNAZIU
-prof. TUDOSĂ FLORIN–BASCHET BĂIEȚI GIMNAZIU
-prof. MARAFEVICI ROBERTO– FOTBAL PRIMAR
-prof. - ȘCOALA GIMNAZIALĂ PLOSCUȚENI - FOTBAL FETE GIMNAZIU
-prof. BÎZNĂ EUSEBIU – FOTBAL GIMNAZIU BĂIEȚI
-prof. SAMOILĂ ALIN – FOTBAL BĂIEȚI LICEU
-prof. EUFROSIE FLORIN – VOLEI BĂIEȚI LICEU
-prof. DAMIAN PETRICĂ – VOLEI FETE GIMNAZIU
-prof. GAVRILESCU ANA – OINĂ GIMNAZIU
-prof. BATOG MARIUS – PENTATLON BĂIEȚI
-prof. PIONESCU CĂTĂLIN – PENTATLON FETE
-prof. ANA GAVRILESCU - TETRATLON
-prof. PĂUN ROMEO - RUGBY
O.N.S.Ș. / O.G.
O.N.S.Ș
Rezultate foarte bune au fost obținute de elevii instruiți de prof.de la
Șc. Elena Doamna Fc., prof.LEFTER GEORGE și CINCĂ ADRIAN care
s-au clasat pe locuri fruntașe la competițiile desfășurate .
Din păcate printre noi toți există încă și unități școlare, implicit
profesori de educație fizică și sport cu o slabă participare la ONSȘ și
O.G., în special la sporturile individuale, chiar dacă Regulamentul de
organizare și desfășurare a ONSȘ și O.G. prevede participarea fiecăruia
la cel puțin două disciplinesportive în etapele județene. Deficiențe mari
în acest sens se remarcă mai ales la nivelul învățământului rural, dar și
la nivelul liceelor din mediul urban.
SPORTUL DE PERFORMANTA
ÎN ACEST AN, DATORITĂ IMPLICĂRII ȘI
PROFESIONALISMULUI PROFESORILOR ȘI
ANTRENORILOR DE LA C.S.S. – L.P.S.
FOCSANI, C.S.S. GIMNASTICĂ FOCȘANI, C.S.S.
ADJUD , SPORTUL DE PERFORMANȚĂ A
OBȚINUT REZULTATE NOTABILE.
L.P.S. FOCSANI - atletism
în cazul LPS - ului se remarcă secția de
atletism cu sportivi în lotul național
(DOGARU VICTORAȘ), ,PARTICIPANT LA CAMPIONATELE BALCANICE,
ELEVUL PROFESORULUI MARIUS BATOG. TOT LA ACEASTĂ SECȚIE
AU FOST OBȚNUTE REZULTATE FOARTE BUNE – NUMEROASE TITLURI DE CAMPION NAȚIONAL, MULTE MEDALII, LA DIVERSE CATEGORII DE VARSTĂ, PROFESORII MARIUS BATOG ȘI GABRIEL ALEXANDRESCU FIIND ÎN ACEST AN PRINTRE CEI MAI PROLIFICI ANTRENORI AI SECȚIEI.
JUDO
O SECȚIE CU O ACTIVITATE EXTREM DE INTENSĂ ȘI BOGATĂ, CU REZULTATE CARE EVIDENȚIAZĂ DIN PLIN VALOAREA ANTRENORILOR ZISU DUMITRU, GROSU STĂNICĂ, SURLĂ IULIAN ȘI MARINEL PALADE,
SECȚIA DE JUDO A ADĂUGAT ÎN PROPRIUL PALMARES NUEMEROASE PREMII ȘI MEDALII LA CAMPIONATELE NAȚIONALE ȘI INTERNAȚIONALE,
DEMNE DE MENȚIONAT FIIND, PRINTRE ALTELE, REZULTATELE OBȚINUTE LA CUPA EUROPEI, UNDE S-A OBȚINUT UN LOC I, UN LOC III ȘI O MENȚIUNE, PRECUM ȘI LA CAMPIONATUL BALCANIC, UN LOC II.
L.P.S. - SPORTURI DE ECHIPĂ
La sporturile de echipă , LPS - ul a fost reprezentat , la
etapele finale de secția de rugby U16 RUGBY ÎN 15 ,
condusă de domnul profesor PĂUN ROMEO. De asemenea,
un număr mare de sportivi este convocat la pregătire în
cadrul loturilor naționale.
DEMNĂ DE MENȚIONAT ȘI ÎMBUCURĂTOARE ESTE CALIFICAREA ECHIPEI DE MINIVOLEI FETE LA TURNEUL FINAL! ECHIPA A FOST PREGĂTITĂ DE DOMNUL PROFESOR DAMIAN PETRICĂ.
BASCHET
La această secție am obținut:
Locul III la CAMPIONATELE NAȚIONALE U 14,
MENȚIUNE LA CAMPIONATELE NAȚIONALE U13, AMBELE ECHIPE FIIND PREGĂTITE DE CĂTRE DOMNUL PROFESOR MIHAI PETRUȚ.
La aceste rezultate au contribuit și profesorii MIRCEA PETRIȘOR, CĂTĂLIN DONDOI și GABRIEL ALEXANDRESCU.
C.S.S. ADJUD - atletism
La C.S.S. ADJUD SECȚIA DE ATLETISM A OBȚINUT REZULTATE DEOSEBITE, SPORTIVII ÎNDRUMAȚI DE PROFESORII CRĂCIUN SERGIU, PETREA CAMELIA ȘI CIORTAN IOAN OBȚINÂND MAI MULTE TITLURI DE
CAMPION NAȚIONAL ȘI NUMEROASE MEDALII LA CAMPIONATELE NAȚIONALE DE PROFIL, LA DISCIPLINELE ARUNCAREA SULIȚEI. ARUNCAREA GREUTĂȚII ȘI MARȘ.
C.S.S. Gimnastica – Focsani
C.S.S. GIMNASTICĂ FOCȘANI S-A MENȚINUT ÎN TOPUL CLUBURILOR DE PROFIL DIN ȚARĂ, SPORTIVII ANTRENAȚI DE PROFESORII ROȘIORU FLORIN, SMEU CARMEN, PARÎNG NICOLETA, TRANDAFIR DANIELA, STOICA CEZAR, VULCAN DĂNUȚ ȘI VULCAN DOINIȚA, REUȘIND SĂ OBȚINĂ
NU MAI PUȚIN DE 34 DE MEDALII LA CAMPIONATELE NAȚIONALE, DINTRE CARE 12 DE AUR, 14 DE ARGINT ȘI 8 DE BRONZ.
ACTE NORMATIVE VALABILE PENTRU ANUL ȘCOLAR 2016-2017
1. LEGEA NR1 /2011 – LEGEA EDUCAȚIEI
2. O.G. 0739/ 2011 – PRIVIND CONSTITUIREA
CORPULUI PROFESORILOR MENTORI;
3.O.G. DIN 2007 PRIVIND REGULAMENTUL
O.N.S.Ș.
4.ORDINUL Nr.6555 DIN 20.12.2012 PRIVIND
ACORDAREA ASISTENȚEI MEDICALE GRATUITE ȘI
PROMOVAREA UNUI STIL DE VIAȚĂ SĂNĂTOS;
ACTE NORMATIVE VALABILE PENTRU ANUL
ȘCOLAR 2016-2017
A APĂRUT ROFUIP NOU – SE RECOMANDĂ A FI DEZBĂTUT LA CERCURILE
PEDAGOGICE;
4. ORDINUL 3462/2012 CARE TREBUIE SĂ EXISTE, OBLIGATORIU, LA
PORTOFOLIUL FIECĂRUI PROFESOR. ACEST ORDIN SE VA DISCUTA LA
NIVELUL FIECĂREI COMISII METODICE ȘI LA CERCURILE PEDAGOGICE.
EXISTĂ UN CAPITOL CU EVITAREA ȘI PREVENIREA ACCIDENTELOR –
CAP. V, CARE TREBUIE ADUS LA CUNOȘTINȚA CONDUCERII UNITĂȚII DE
ÎNVĂȚĂMÂNTDEOARECE ESTE NECESAR SĂ SE ASIGURE CONDIȚIILE
OPTIME PT. EVITAREA ACCIDENTELOR.
TOT ÎN ACEST ORDIN SUNT PREZENTATE CERINȚELE DEONTOLOGICE
SPECIFICE ACTIVITĂȚII NOASTRE.
TREBUIE DEFINITIVATĂ ÎNFIINȚAREA ÎN FIECARE UNITATE DE
ÎNVĂȚĂMÂNT A ASOCIAȚIILOR SPORTIVE ȘI A CERCURILOR OLIMPICE.
RESPONSABILII DE CERC ȘI
METODIȘTII DE ZONĂ
VIDRA + PANCIU - Prof. CHICHIUR IONICĂ + CATANĂ LILA -
responsabili de cerc
- Prof. GRIGORIU IOAN + DRĂGAN MARIAN- metodisti de zonă
ADJUD GIMNAZIU - PROF. DULGHERU FLORICA – responsabil de cerc
-Prof. DULGHERU FLORICA + BULANCEA RADU – metodiști de zonă
GUGEȘTI + DUMITREȘTI - Prof. GAVRILESCU ANA- responsabil de
cerc
- Prof. ȘELARU AUREL+ ALEXANDRESCU GABRIEL – metodisti
de zonă
FOCȘANI I + ODOBEȘTI - Prof. PÎRLEA CĂTĂLIN + BOSNEA LAURENȚIU–
responsabili de cerc
- Prof. PÎRLEA CĂTĂLIN – metodist de zonă
FOCȘANI II+ MĂICĂNEȘTI – Prof. TUDOSĂ FLORIN+ PAVEL ALEXANDRU -
responsabili de cerc
- Prof. TUDOSĂ FLORIN+ PAVEL ALEXANDRU - metodisti de zonă
FOCȘANI III – TOATE LICEELE DIN JUDEȚ - Prof. AMBROSIE IONEL+ EUFROSIE
FLORIN – responsabili de cerc
-Prof. AMBROSIE IONEL + EUFROSIE FLORIN- metodisti de zonă
FOCȘANI IV - L.P.S. – C.S.S. - PROF. MIHAI PETRUȚ – responsabil de cerc
- Prof. BULANCEA RADU + EUFROSIE FLORIN- metodisti de zonă
ATRIBUȚIILE COORDONATORILOR DE CERC PEDAGOGIC ȘI A
METODIȘTILOR DE ZONĂ
PREZENTAREA LA ISJ A BAZEI DE DATE DIN ZONA RESPECTIVĂ:
școli arondate, încadrarea cadrelor didactice, situația opționalelor,
șefi de catedră (CV, specializare, grad didactic, cursuri de formare);
DISEMINAREA INFORMAȚIILOR TRANSMISE DE ISJ ÎN TERMENUL
STABILIT
ÎNTOCMIREA DOSARULUI CARE SĂ CUPRINDĂ :
procese-verbale de susținere a cercurilor pedagogice;
materiale prelucrate;
competițiile cuprinse în calendarul ONSȘ
competițiile proprii;
baza materială existentă;
necesar de materiale sportive.
organizarea competițiilor ONSȘ pe școală și pe centru de localități.
PORTOFOLIUL PROFESORULUI DE EDUCAȚIE FIZICĂ ȘI SPORT
1.C.V.
2.Decizia de numire;
3.Fișa postului;
4.Caietul profesorului (fișa individuală);
5.Procese-verbale pentru protecția muncii;
6.Adeverințe medicale („apt pentru efort fizic”)
7.Evidența scutirilor medicale;
8.Evidența sportivilor de performanță;
9.Tabel cu echipele reprezentative;
10.Scala de notare;
11.Calendarul competițional al unității școlare;
12.Calendarul competițional din cadrul ONSȘ /O.G.;
13.Subinventarul cu dotarea sălilor și a bazelor
sportive în aer liber împreună cu cel cu
echipament sportiv
14.Documentele de evidență și planificare:
- eșalonarea anuală a unităților de învățare;-
plan calendaristic semestrial;
- proiectarea unităților de învățare
- tabel centralizator privind distribuirea unităților
de învățare;
- modelul de educație fizică;
15.Programa de educație fizică și sport;
16.Legi, ordine, note ale M.E.C.T. și Guvernului privind
educația fizică și sport..
PORTOFOLIUL COMISIEI METODICE LA NIVELUL UNITĂȚII ȘCOLARE
1.Raport asupra activității desfășurate în anul
precedent;
2.Proiectul planului managerial la nivelul catedrei;
3.Programul activității metodice pe semestru;
4.Evidența membrilor comisiei metodice;
5.Proiectul calendarului competițional propriu;
6.Responsabilitățile fiecărui membru a comisiei;
7.Activitatea de îndrumare a profesorilor debutanți,
necalificați din unitatea școlară ( plan de măsuri);
8.Evidența documentelor de proiectare ( planificare
la nivelul catedrei);
9.Rezultate obținute;
10.Instrumente și modalități de evaluare pentru
eficientizarea actului didactic.
11.Regulamentul de organizare și funcționare a
asociațiilor sportive;
12.Legi, ordine, note informative ale M.E.N.C.Ș. și
Guvernului privind activitatea de educație fizică și
sport.
PORTOFOLIUL PROFESORULUI METODIST
1. Decizia Inspectoratului
Vrancea;
2.C.V.;
3.Fișa postului;
4.Fișa de autoevaluare;
5.Încadrarea personalului didactic;
6.Graficul și tematica inspecției de
specialitate;
7.Delegația Inspectoratului Școlar Vrancea
privind repartizarea cadrelor didactice în
vederea efectuării inspecțiilor speciale;
Școlar Județean
8.Raport privind starea învățământului la
educație fizică și sport;
9.Copie a documentelor de inspecție;
10.Modele de documente de planificare și
proiecte didactice la nivelul învățământului
primar, gimnazial și liceal;
11.Legi, ordine, note ale M.E.C.T.și ale
Guvernului privind educația fizică și sportul.
Comisia de organizare a Olimpiadei Gimnaziilor
Președinte: Prof. Cristea Dorin -
Inspectoratul Școlar Județean Vrancea;
Președinte executiv: Prof. Mincă Vica -
Inspectoratul Școlar Județean Vrancea;
Vicepreședinți:Prof.Pionescu Cătălin -
Director filială AOR Vrancea
Ec. Ilie Georgeta-Inspectoratul
Școlar Județean Vrancea;
Secretar: Prof. Gavrilescu Ana -Șc. Gimnazială
Tâmboiești
Comisia de organizare a Olimpiadei Gimnaziilor
Membri:
Prof.Dulgheru Florica
Pîrlea Cătălin
Oană Daniel
Tudosă Florin
Roșca Silviu
Damian Sorin
Danciu Cătălin
Stoica Marius
Brumaru Dan
Cioran Paul
CăltȚun Coca
Paizan Ioana
Corcoz Norocel
Bodoc Marius
Stan Sabin
Stoian Valentin
Șc.Gimnazială *G.Averescu* Adjud
Șc.Gimnazială *Ștefan cel Mare*Focșani
Șc.Gimnazială *Ștefan cel Mare*Focșani
Șc.Gimnazială Nr.3 Focșani
C. N. *Cuza*Focșani
Șc.Gimnazială Slimnic
Liceul Tehnologic*G.G.Longinescu*
Șc.Gimnazială Vulturu
Șc.Gimnazială *E.Teodoroiu* Mărășești
Șc.Gimnazială TȚifești
Liceul Ped.* S. Haret* Focșani
Liceul Ped.* S. Haret* Focșani
C.T.* Gh. Asachi* Focșani
Liceul *G.Gheba*Dumitrești
Șc Gimnazială nr. 2Mărășești
Șc.Gimnazială„M.Averescu” Adjud
Comisia de organizare a Olimpiadei Naționale a Sportului Școlar
Președinte - Prof.Cristea Dorin ,Inspector școlar general
Președinte Executiv -Prof. Mincă Vica, Inspector școlar educație fizică și sport
Vicepreședinte - Prof. Mihai Petruț ,Director Liceul cu Program Sportiv
Vicepreședinte -Economist: Ilie Gina – Contabil șef I.S.J
Secretar -Prof. Gavrilescu Ana ,Școala Gimnazială Tâmboiești
Comisia de organizare a Olimpiadei Naționale a Sportului Școlar
Membri:
Prof.Dulgheru Florica -Șc.Gimnazială *G-ral
Averescu*Adjud
Prof.Zisu Dumitru -CSS Focșani
Prof.Pîrlea Cătălin - Șc.Gimnaziala* Ștefan
cel Mare* Focșani
Prof.Grigoriu Ioan - C.N.*Cuza* Focșani
Prof Eufrosie Florin- C. E. „M. Kogălniceanu”
Focșani
CONSILIUL CONSULTATIV
Minca Vica - Scoala Gimnaziala *Stefan cel
Mare*Focsani –Presedinte
Ambrosie Ionel - Colegiul Tehnic “Edmond
Nicolau” - Membru
Gavrilescu Ana - Scoala Gimnaziala Timboiesti –
Membru
Dulgheru Florica - Scoala Gimnaziala*Principele
Radu*Adjud - Membru
Pirlea Catalin - Scoala Gimnaziala *Stefan cel
Mare*Focsani –Membru
Zisu Dumitru - CSS Focsani - Membru
Consiliul Consultativ
Membri
Saragea Stănel - Colegiul Tehnic “V. D. Cotea”
Mihai Petrut - LPS FocsaniI
Draghici Marian - Colegiul Tehnic “Ghe. Bals” Adjud
Grigoriu Ioan - Colegiul National*Cuza*
Bulancea Radu - Colegiul Economic “ Mihail Kogalniceanu”
Paizan Viorel-Colegiul National*Unirea*
Dumitru Emil Liceul * Emil Botta* Adjud
Eufrosie Florin - Colegiul Economic “ M. Kogalniceanu”
Bordei Gabriela - LPS Focsani
Tudosa Florin - Scoala Gimnaziala nr.3 Focsani
Selaru Aurel - Liceul Dumitresti
COMISIILE JUDEȚENE PE DISCIPLINE SPORTIVE
ATLETISM
PREȘEDINTE: ALEXANDRESCU GABRIEL ,PROF. L.P.S.
VICEPREȘEDINTE: BATOG MARIUS,PROF. L.P.S.
SECRETAR:GAVRILESCU ANA,PROF. Sc. Gimnazială Tâmboiești
DULGHERU FLORICA ,PROF. Șc.*G.Averescu*Adjud
MEMBRI: 1 MANOLE DANPROF. C.T.*T.Vuia*
2 EUFROSIE FLORINPROF. C.E.*M.Kogălniceanu*
3 PENDUS RODICAPROF. L.P.S
BASCHET GIMNAZIU
PREȘEDINTE – PÎRLEA CĂTĂLIN
VICEPREȘEDINTE – DRĂGAN MARIAN
SECRETAR – ROȘCA SILVIU
MEMBRI: - ALEXANDRESCU GABRIEL
- TOADER GEORGE
BASCHET LICEU
PREȘEDINTE – DONDOI CĂTĂLIN
VICEPREȘEDINTE – GRIGORIU IOAN
SECRETAR – RUSAN MARIA
MEMBRI: - AMBROSIE IONEL
- EUFROSIE FLORIN
HANDBAL GIMNAZIU
PREȘEDINTE –TUCAN LUCIAN
VICEPREȘEDINTE- STOICA MARIUS
SECRETAR – TAȘCHIRAN MIHAELA
MEMBRI: - OANĂ DAN
- TUDOSĂ FLORIN
HANDBAL LICEU
PREȘEDINTE – DANCIU CĂTĂLIN
VICEPREȘEDINTE-DRĂGHICI MARIAN
SECRETAR – BULANCEA RADU
MEMBRI – GRIGORIU IOAN
- DUMITRU ADRIAN
FOTBAL GIMNAZIU + PRIMAR
PREȘEDINTE – TUDOSĂ FLORIN
VICEPREȘEDINTE-STOICA MARIUS
SECRETAR - CIORAN RAUL
MEMBRI: - DAMIAN SORIN
- STOIAN VALENTIN
- STAN SABIN
FOTBAL LICEU
PREȘEDINTE – SARAGEA STĂNEL
VICEPREȘEDINTE – SAMOILĂ ALIN
SECRETAR – DANCIU FLORIN
MEMBRI: - PAIZAN VIOREL
- GRIGORIU IOAN
VOLEI
PREȘEDINTE – EUFROSIE FLORIN
VICEPREȘEDINTE – DAMIAN PETRICĂ
SECRETAR – SĂCĂLUȘ ELENA
MEMBRI – PAIZAN VIOREL
- MIHALACHE VETA
TENIS DE MASĂ + BADMINTON
PREȘEDINTE – OANĂ DANIEL
VICEPREȘEDINTE – ROȘCA SILVIU
SECRETAR – CORCOZ NOROCEL
MEMBRU – MANOLE DAN
ȘAH
PREȘEDINTE – PAIZAN VIOREL
VICEPREȘEDINTE – DRĂGAN MARIAN
SECRETAR – BULANCEA RADU
MEMBRI - ZAHARIA MARIUS
- CALȚUN COCA
RUGBY- OINĂ
PREȘEDINTE – PĂUN ROMEO
VICEPREȘEDINTE – BÎZNĂ EUSEBIU
SECRETAR – BORDEI GABRIELA
MEMBRI – TOADER BOTAN LILIANA
- BOSNEA LAURENȚIU
DANS MODERN ȘI MAJORETE
PREȘEDINTE – PAIZAN IOANA
VICEPREȘEDINTE – DULGHERU FLORICA
SECREAR – GAVRILESCU ANA
MEMBRI – GROSU CARMEN
- IOAN OANA
COMISIA DE CONTESTAȚII
MINCĂ VICA - președinte
EUFROSIE FLORIN -secretar
BULANCEA RADU
GRIGORIU IOAN
ATRIBUȚIILE MEMBRILOR COMISIILOR PE DISCIPLINE SPORTIVE
-președintele comisiei va deține întreaga documentație necesară organizării și desfășurării competiției, care va fi înaintată inspectorului de specialitate la ,cel mult, 10 zile de la încheierea etapei de județ.
-secretarul comisiei va asigura arbitrajul competiției și locul de desfășurare a acesteia;
-prin rotație, de comun acord, unul din membrii comisiei va fi prezent la fiecare etapă a competiției.
-contestațiile vor fi depuse la comisia de contestații în ziua desfășurării competiției.
-echipa gazdă va asigura asistența medicală a competiției.
CERINȚE DE ORGANIZARE ȘI DESFĂȘURARE A O.N.S.Ș. Și O.G.
Înscrierile se vor face la președintele comisiei pe
disciplină sportivă până pe data de 8 octombrie;
Fazele pe școală vor începe pe data de 15 octombrie;
Fazele pe centru de localități se vor finaliza până pe
data de 15 noiembrie;
Etapele pe municipiu se vor termina până pe data de
20 ianuarie, iar etapele de județ până pe 1 martie;
Începând cu etapele de județ ,înscrierile se vor efectua
conform metodologiei de desfășurare a ONSȘ și O.G.;
Este obligatorie prezența profesorului la toate fazele
competiției. În caz contrar, echipa va fi descalificată.
NOUTĂȚI
– PROGRAMA DE EDUCAȚIE FIZICĂ ȘI SPORT VA INTRA ÎN DEZBATERE
PUBLICĂ ÎNCEPÂND CU 14 DECEMBRIE 2016
– S-AU STABILIT UNITĂȚILE DE ÎNĂȚĂMÂNT UNDE SE VOR EFECTUA
MĂSURĂTORI PENTRU VERIFICAREA POTENȚIALULUI BIOMOTRIC, DUPĂ
CUM URMEAZĂ: GIMNAZIU URBAN – SCOALA “ȘTEFAN CEL MARE”,
GIMNAZIU RURAL – ȘCOALA PĂUNEȘTI, LICEU URBAN – COLEGIUL
ECONOMIC, LICEU RURAL – LICEUL VIDRA;
– ÎNCEPÂND DE ANUL TRECUT ȘCOLAR S-A ÎNFIINȚAT “GIMNAZIADA
MONDIALĂ”, UNDE ROMÂNIA A OBȚINUT NU MAI PUȚIN DE 30 DE
MEDALII: 8 AUR, 9 ARGINT ȘI 13 BRONZ;
– LA O.N.S.Ș. PRIMAR S-A ADĂUGAT DISCIPLINA “MINIHANDBAL MIXT” , IAR
LA O.G. S-A ADĂUGAT , PENTRU FETE, OINA;
– ÎNCEPÂND DIN ACEST AN ȘCOLAR, DEPLASAREA ELEVILOR LA ETAPELE
NAȚIONALE VA FI ACHITATĂ DE CĂTRE INSTITUȚIILE ȘCOLARE SAU
AUTORITĂȚILE LOCALE.
NOUTĂȚI:
- CALENDARELE COMPETIȚIONALE PROPRII ȘCOLII VOR FI AFIȘATE LA AVIZIER;
- LA DATA DE 1 OCTOMBRIE 2016 VA AVEA LOC DESCHIDEREA OFICIALĂ A SPORTULUI ȘCOLAR, ZI CARE VA FI MARCATĂ PRIN COMPETIȚII SPORTIVE;
- TREBUIE CONTINUATĂ CONSTITUIREA ASOCIAȚIILOR SPORTIV ȘCOLARE;
- 2020 ȚARA NOASTRĂ VA ORGANIZA CAMPIONATUL MONDIAL DEHANDBAL
NOUTAȚI
- CERCURILE PEDAGOGICE VOR FI ORGANIZATE NUMAI ÎN ZILELE DE SÂMBĂTĂ;
- VĂ RUGĂM SĂ FACEȚI DIFERENȚA ÎNTRE PROIECTARE ȘI PLANIFICARE! PROIECTAREA SE REFERĂ LA RESURSE MATERIALE ȘI UMANE, LA STRATEGII ȘI METODE, IAR PLANIFICĂRILE REPREZINTĂ PLANIFICAREA ANUALĂ, CALENDARISTICĂ, PROIECTAREA UNITĂȚILOR DE ÎNVĂȚARE, ETC.
- CUPA TYMBARK
CALENDAR COMPETIȚIONAL NAȚIONAL - ANUL ȘCOLAR 2016-2017
GRUPE DE VÂRSTĂ:
Învățământ primar – elevi născuți în anul 2005 și mai mici clasele 0-IV
Învățământ gimnazial – elevi născuți în anul 2001 și mai mici clasele V-VIII
Învățământ liceal – elevi născuți în anul 1997 și mai mici clasele IX-XII/XIII
Propuneri pentru etapele finale :
1. VRANCEA – Tenis de masă licee + gimnazii și Gimnastică CSS ;
2. TULCEA - Baschet băieți licee;
3. BRĂILA - Fotbal – Învățământ primar;
4. BUZĂU - Handbal licee băieți;
5. CONSTANȚA – Oină gimnazii băieți;
6. GALAȚI - Rugby învățământ primar.
Postulate ale activitatii profesorului de educatie fizica si sport:
Respectati si incurajati demnitatea umana!
Luati elevii in serios, investiti afectivitate, dovediti moralitate!
Fiti atenti cu aspectul dumneavoastra estetic!
Fiti dispusi sa va distrati!
Fiti capabili de contacte umane, dovediti rabdare cu ceilalt