Călătorie între Cer și Pământ powered by Digi Ediția a treia – Tîrgu Ocna 2014 a trecut linia de sosire
Sportul de Vrancea a fost si va fi partener media al concursului
Pe 16 mai 2015 stațiunea Tîrgu Ocna a fost gazda celui mai interesant concurs de mountain bike cross country din România și probabil din lume, Călătorie între Cer și Pământ powered by Digi. Concursul organizat de Primăria Tîrgu Ocna, Societatea Națională a Sării SALROM, Asociația Sportivă Adventure Mania, Asociația Sportivă Transalpin Bike și Asociația Salvează o Inimă a strâns peste 200 de concurenți la linia de start, cicliști care au avut de parcurs un traseu pe cât de unic pe atât de provocator și variat.
Sâmbătă 16 mai 2015, Tîrgu Ocna a fost din nou gazda ineditului concurs de ciclism cross country Călătorie între Cer și Pământ powered by Digi. În cazul în care vă întrebați de la ce vine numele aflați că traseul acestui concurs se desfășoară nu doar la suprafață, peste dealuri, pe poteci și prin păduri ci coboară și spre Centrul Pământului, pe tunelurile minei Trotuș din localitate. Concursul a durat 120 minute pe un traseu cu o lungime de 15 km. În acest timp de două ore concurenții trebuiau să efectueze cât mai multe ture. Celor mai buni le-au reușit patru ture în timp ce majoritatea a pedalat trei.
Concurenții au plecat în concurs din piața Primăriei și au început să pedaleze pe străzile orașului îndreptându-se spre prima „probă specială” a concursului, traversarea depozitelor industriale ale Minei Trotuș. După ce acestea au fost depășite s-a ajuns la intrarea în tunel, ineditul pe care concurenții nu-l mai întâlnesc la nici un alt concurs din țară în afară de cel de la Slănic Prahova susținut tot de SALROM.
Coborârea pe tunel a fost intensă. Obscurul din atmosferă a dat un farmec aparte, iar adrenalina a ajuns la niveluri și mai mari datorită vitezei cu care se mergea la vale și a iluminării sporadice. Acesta a fost și motivul pentru care concurenții, prin regulament, au fost obligați să-și doteze bicicletele cu lumini puternice în față și stop în spate.
După 3 kilometri de serpentine participanții au ajuns în mina turistică, zona care se vizitează în mod normal, zonă bine iluminată și aerisită. Însă în ciuda acestor avantaje concurenții nu au putut accelera la maximum datorită traseului de concurs îngust și tehnic și a suprafețelor alunecoase de rulare. Fiecare trebuia să alcătuiască o strategie care să funcționeze din ce în ce mai bine pe măsură ce făcea mai multe ture.
După traversarea zonei turistice urma, evident, urcarea înapoi la suprafață. Alți 3 km de data asta la deal, aveau rolul de a consuma rezervele de energie ale cicliștilor pentru care greul nu trecea în momentul în care ajungeau afară. Urcarea continua pe drumurile forestiere care încet-încet se transformau în poteci. Într-un târziu ajungeai în cel mai înalt punct al traseului la 533m altitudine. De aici toată lumea era fericită pentru că urma coborârea supremă! Evident fiecare concurent și-a adaptat viteza în funcție de experiență însă cei mai buni au prins viteze și de peste 60 kmh pe potecile înguste din pădure.
Întorși în oraș concurenții pedalau o porțiune de drum pe o bandă de circulație complet separată de traficul auto pentru a reveni în piața Primăriei de unde porneau în următoarea tură. Dar nu înainte de a parcurge și ultima probă specială a concursului, traversarea Primăriei.
Oricât de ciudat ar suna traseul de concurs trecea inclusiv prin clădirea unde are sediul primăria din Tîrgu Ocna. Concurenții intrau pe o latură și ieșeau pe ușa principală direct pe trepte și o rampă specială construită de organizatori.
Cu excepția câtorva probleme de organizare la începutul și sfârșitul concursului evenimentul, cât și traseul de competiție, a fost unul reușit stârnind emoții puternice în rândul participanților. Puțini dintre ei își închipuiau că pot primi atâta varietate într-un traseu lung de doar 15 km.
Marius Petrache de la BikeXpert Racing Team s-a impus reușind nu mai puțin de 4 ture în timpul alocat de organizatori cucerind astfel cea mai înaltă treaptă a podiumului la categorie Elite Masculin.
La Elite Feminin cea mai bună a fost anul acesta Fodor Emese de la NoMad Merida CST după ce la ediția de anul trecut terminase pe locul 3. Ea le-a învins pe Cojocaru Monica și Piringer Beata Adrienne de la Giant beneficiind și de ceva probleme tehnice pe care le-au avut fetele.
Ediția de anul acesta a fost reușită. Concurenții și organizatorii au fost protejați și de condițiile meteo care nu anunțau nimic bun la primele ore ale dimineții. Din fericire în ziua concursului nu a plouat. Chiar și așa însă participanții au avut ocazia să se murdărească în pur stil off-road pe traseul care cobora spre centrul pământului.
Călătorie între Cer și Pământ powered by Digi 2015 a fost însă specială întrucât pentru prima dată organizatorii și-au unit forțele cu Asociația Salvează o Inima pentru a contribui la îmbunătățirea vieții lui Alexandru Nechita, un băiat de numai 12 ani care suferă de o malformație congenitală, membrele drepte fiind mai scurte decât cele stângi. 10 lei din taxa de înscriere au mers spre el. În plus, la fața locului se puteau face și donații direct. Alex a suferit până în prezent nu mai puțin de 35 de intervenții chirurgicale prin care se urmărește egalizarea lungimii membrelor, însă este pe drumul cel bun. El a fost prezent chiar la fața locului, spectator la concurs. A promis că primul lucru pe care-l va face după ce se va însănătoși va fi să învețe să meargă pe bicicletă, la fel ca orice copil.
REZULTATE
Elite Masculin
Locul 1 - Marius Petrache
Locul 2 - Duca Bogdan
Locul 3 - Madaras Attila
Locul 4 - Ilyes Ferencz
Locul 5 - Roșioru Daniel
Elite Feminin
Locul 1 - Fodor Emese
Locul 2 - Cojocaru Monica
Locul 3 - Piringer Beata Adrienne
Feminin Open
Locul 1 - Kinga Karacsony
Locul 2 – Lupuj Noemi
Locul 3 - Săftiuc Ana
Masculin 18-29 ani
Locul 1 - Malnași Jozsef Attila
Locul 2 - Mîndrescu Andrei
Locul 3 - Mârza Florin
Masculin 30-39 ani
Locul 1 - Zsolt Mathe
Locul 2 - Peter Kazmer
locul 3 - Enache-Poti Marcian
Masculin peste 40 ani
Locul 1 - Ambrus Attila
Locul 2 - Karikas Gabor
Locul 3 - Sarig Csaba
Organizatorii - Primăria Tîrgu Ocna, Societatea Națională a Sării SALROM, Asociația Sportivă Adventure Mania, Asociația Sportivă Transalpin Bike și Asociația Salvează o Inimă mulțumesc participanților și tuturor celor care au făcut ca acest concurs să se poată desfășura: Poliția Târgu Ocna, Jandarmeria Montană, Inspectoratul General pentru Situații de Urgență, Ambulanța.
Organizatorii mulțumesc sponsorilor care au făcut posibilă desfășurarea acestui concurs: SALROM, Primăria Tîrgu Ocna, DIGI 24, DIGI Sport, Mobility Shop, Cyberguard, Spokes The Friendly Bike Shop, Gold Nutrition Plafar, Senyor Hyper si Pensiunea Mont Blanc Poiana Brasov.
Nu în ultimul rând organizatorii mulțumesc celor care nu se vad, dar a căror contribuție se simte din plin – voluntarilor și susținătorilor: Poliția Rutieră Tîrgu Ocna, Inspectoratul General pentru Situații de Urgență, Jandarmeria Montană, Tare ca Piatra, Adevărații Veloprieteni, Pe Două Roți, Florin Angelescu, Romanticu, In Transilvania, Ciuc Natur Radler, Bike Nature, BikeXpert, Kero Bike, Veloteca, Emmedue Sport, Moș Ion Roată și Surmont sport.
Partenerii media care au dus vorba mai departe și au contribuit la succesul evenimentului au fost: Freerider, Diva în Bocanci, Radio Tananana, Informatorul Moldovei, Plus Communication, Adrenallina, Ciclism, SportTim, TgOcna, Targu Ocna Portal, Sportul de Vrancea și SportsBusiness.
Fotografii oficiali care au alergat pe coclauri pentru ca toți concurenții să se regăsească în fotografii sunt: Andrei Ciobică, George David, Mihai Deneș, Răzvan Simionescu și Sorina Teodor.
REDACTIA SDV
Sursa foto: Sorina Teodor/facebook