Un fapt care tinde să treacă neobservat!
De Razvan Burleanu – candidat la functia de presedinte al FRF
“Observ că, deși a trecut o săptămână de când Programul domnului Gheorghe Popescu a fost lansat, tinde să treacă neobservat un fapt extrem de important, care spune foarte multe despre capacitatea managerială a dumnealui, dar și despre modul în care va fi administrată Federația Română de Fotbal.
Așa cum am mai spus, FRF înseamnă, pe lângă „discuțiile” despre echipa națională, care tind să acopere întreaga dezbatere despre Federația Română de Fotbal, o structură administrativă de utilitate publică și interes național care gestionează contracte de achiziții, contracte de mentenanță și servicii, contracte pentru construcții, contracte pentru transport internațional, contracte de cazare și logistică și, nu în ultimul rând, contracte de marketing etc. În prezent, nimeni nu știe cu cine sunt încheiate acestea și cu ce costuri, nici chiar membrii afiliați care nu primesc o copie a raportului financiar.
Doresc să atrag public atenția asupra faptului că domnul Gheorghe Popescu, în Programul său, la pagina 86, enunță: „obiectiv: semnarea unui parteneriat de consultanță cu IMG World, una dintre cele mai puternice organizații de media, marketing sportiv și entertainment din lume”.
Oricât de mare și oricât de importantă ar fi pe piață o companie este absolut inacceptabil ca un contract atât de important să fie atribuit în mod direct, fără organizarea, dacă nu a unei licitații, măcar a unei proceduri de selecție dintre mai multe oferte. Orice manager interesat ca instituția sa să obțină cel mai bun raport cost-beneficiu, face mai întâi o analiză a nevoilor, întocmește un document cu cerințe specifice și lansează o solicitare de oferte, urmând să le analizeze și să decidă care este cea mai bună din punct de vedere al raportului preț-calitate.
Atribuirea de contracte în mod direct, în absența sau prin nerespectarea unor norme de audit intern, bazate pe sistemele de cotații pe care le folosesc toate companiile private care își doresc eficiență, credibilitate și diminuarea surselor de corupție, poate conduce la prejudicii financiare și tehnice însemnate, deschizând totodată poarta spre acordarea de contracte preferențiale sau acceptarea de bunuri și servicii la suprapreț în schimbul unor comisioane.
Fixându-și ca obiectiv, în Programul de candidatură, atribuirea directă a unui contract de consultanță, domnul Gheorghe Popescu ne dovedește fără echivoc absența gândirii manageriale și tendința de a furniza favoruri apropiaților săi (domnul Mihai Neguț, reprezentantul firmei IMG World în România este un cunoscut prienten al domnului Popescu). O astfel de înțelegere precară a modului în care trebuie să funcționeze FRF, nu va face decât să perpetueze actuala stare de improvizație administrativă și opacitate decizională și financiară.
Unul dintre obiectivele principale ale viitorului președinte al Federației Române de Fotbal trebuie să fie orientarea spre utilizarea cât mai rațională cu putință a resurselor financiare, mai ales dat fiind faptul că FRF merge de câțiva ani pe deficit. Scopul este achiziționarea unor servicii de calitate cu prețuri cât mai competitive. Și din acest motiv trebuie încurajată concurența între ofertanți, în acest fel putând fi comparate și planurile de acțiune puse la dispoziție de cei interesați.
Prin încurajarea competiției se asigură eficiența financiară, iar fondurile economisite pot fi direcționate înspre dezvoltarea infrastructurii sportive sau orice altă acțiune legitimă care este menită să susțină dezvoltarea.” – Razvan Burleanu
sursa: razvanburleanu.ro