SPORTUL DE VRANCEA SUSTINE CLUBUL DE HANDBAL FEMININ LPS ACADEMICA FOCSANI PENTRU INDEPLINIREA OBIECTIVELOR PROPUSE
Plan de marketing al Clubul de Handbal LPS Academica Focsani pe anul 2011
Cap. 1 PREZENTARE GENERALA
Clubul sportiv de handbal feminin LPS Academica Focsani s-a infiintat in anul 2010 la initiativa sponsorului Altdorf Tehnik si al antrenoarei de la Liceul cu Program Sportiv din Focsani, dna. Doina Ene. Lotul este alcatuit din 20 de jucatoare, cu varste cuprinse intre 15 si 16, clubul fiind inscris in sezonul 2010 – 2011 in Campionatul National de Junioare II.
Clubul este inregistrat la Federatia Romana de Handbal sub denumirea Handbal Club Altdorf Focsani, numele de competitie fiind LPS Academica Focsani. Datele de contact sunt: adresa clubului – Str. Tineretii nr. 6, bloc 6, et. 2, ap. 10, loc. Focsani, jud. Vrancea, telefon 0745.370.443, email – altdorftehnik@yahoo.com .
Echipa a obtinut rezultate bune la turneele la care a participat, fiind in cursa pentru turneul semifinal al Campionatului National din sezonul in curs.
Clubul are urmatoarea structura organizatorica:
• Presedinte: Crihana Emil
• Vicepresedinte: Dragomir Romeo
• Vicepresedinte: Petrea Cristi
• Director Comunicare: Bogoi Ciprian
• Cenzor: Lera Mirela
• Contabil: Anca Fotia
• Antrenor: Doina Ene
• Preparator fizic: Munteanu Stefan
Cap. 2 OBIECTIVE
Clubul LPS Academica Focsani a pornit la drum cu emotie si curaj, fiind una dintre putinele initiative private de a revigora sportul vrancean din ultimii ani, in special la nivelul de copii si juniori. Alaturi de sponsorul principal, ceilalti parteneri si autoritatile care pot sprijini sportul din judetul Vrancea, clubul isi propune pentru urmatorii 4 ani urmatoarele obiective:
• Prezenta cu rezultate notabile in Campionatul National de Juniori II in sezonul 2010-2011, in Campionatul National de Juniori I in sezonul 2011-2012, apoi in Divizia A de Handbal feminin, obiectivul final fiind promovarea in Liga Nationala de Handbal feminin din Romania;
• Crearea unui lot competitiv, atat valoric cat si cantitativ, pentru a reusi obiectivele de promovare in urmatorii 4 ani. De aseamenea, realizarea unei structuri organizatorice puternice si profesioniste, in care sa se regaseasca oficiali, antrenori, medici, preparatori fizici, si detinerea unui logistici potrivite pentru sportul de inalta performanta (echipament, mingi, accesorii, cantonamente, transport si cazare in conditii bune);
• Atragerea de sponsori si parteneri locali sau din tara inclusiv din cadrul Agentiilor si Autoritatilor Locale din Focsani si judetul Vrancea, care sa sustina material echipa pe parcursul urmatorilor ani;
• Crearea unui imagini profesioniste a clubului de handbal LPS Academica Focsani, care sa devina reprezentativa pentru intreg sportul vrancean;
• Promovarea sportului in general, al handbalului in particular si al sporturilor de echipa in randul tinerilor si elevilor din judetul Vrancea, fie ca mod profesionist sau amator de practicare.
Cap. 3 STRATEGIA
Pentru realizarea obiectivelor propuse in acest plan de marketing al clubului de handbal LPS Academica Focsani se vor propune, implementa si realiza urmatoarele actiuni:
• Prezentarea structurii executive si sportive a clubului, fiind stabilita organizarea interna si atributiile persoanelor care vor activa in cadrul clubului;
• Definitivarea lotului de sportive, a programului de pregatire si de competitii la care echipa de handbal va participa in sezonul 2011-2012;
• Atragerea de sponsori locali si din tara, pentru sprijin material si/sau financiar;
• Implicarea Autoritatilor Locale si a celor care se ocupa de destinele sportului din judetul Vrancea pentru sprijin si dezvoltarea clubului;
• Realizarea unei campanii de atragere a publicului si a tinerilor din Focsani catre echipa, de a creste numarul de spectatori de la competitiile care se desfasoara acasa si de a crea o atmosfera de suport pentru tinerele handbaliste;
• Promovarea imaginii clubului LPS Academica prin materiale de comunicare si promotionale;
• Stabilirea unei relatii bune de comunicare cu presa locala si cea sportiva, pentru a dezvolta interesul asupra evolutiei echipei noastre de handbal;
Cap. 4 BUGETUL
In prezent bugetul clubului LPS Academica Focsani este asigurat de:
1. Sponsorul principal – SC Altdorf Tehnik SRL, care sprijina financiar urmatoarele activitati:
- achizitionarea echipamentului si accesoriilor (echipament de joc, treninguri, geci, genti);
- achizitionarea de materiale sportive (mingi, jaloane, veste, etc)
- achizitionarea de medicamente;
- inchirierea Salii Polivalente din Focsani, pentru sustinerea meciurilor de acasa si a antrenamentelor;
- remunerarea preparatorului fizic al echipei;
- imbunatatirea condiilor de cantonament;
- acoperirea costurilor cu masa, deplasarea si cazarea pentru meciurile amicale;
- acoperirea unei parti din cheltuielile de transport pentru deplasari;
2. Liceul cu Program Sportiv Focsani, care asigura:
- remunerarea antrenorului echipei;
- cheltuielile pentru cantonamente;
- cheltuielile pentru masa, deplasare si cazare pentru meciurile oficiale;
Cap. 5 ANALIZA SWOT
Pentru a ne asigura ca obiectivele stabilite vor putea fi atinse, in fiecare an vom evalua evolutia clubului in functie de mediul sportiv si economic in care isi desfasoara activitatea. In functie de aceasta analiza SWOT ne vom putea da seama in ce punct de dezvoltare ne aflam si care vor fi directiile de urmat.
Oportunitati:
• Rezultatele foarte bune la nivel de club si echipa nationala in handbalul feminin romanesc din ultimii ani, culminand cu titlul de vicecampioana europeana a echipei Oltchim Rm. Valcea si a locul 3 obtinut de echipa nationala de fete la Campionatul European de Handbal, rezultate inregistrate in anul 2010;
• Interesul crescut al tinerilor catre handbal;
• Lipsa unui club reprezentativ in sporturile de echipa din Vrancea, fapt ce poate comuta interesul pasionatilor de sport si a suporterilor catre o echipa tanara si ambitioasa;
• Aria buna de selectie pentru handbaliste, judetul nostru fiind cu traditie in descoperirea jucatoarelor de echipa nationala;
• Exista sponsori interesati sa sprijine material sau financiar echipele de handbal;
Amenintari:
• Tinerii nu sunt incurajati si sprijiniti sa faca sport;
• Implicarea redusa a institutiilor Statului in sprijinirea cluburilor sportive;
• Mediul politic si economic instabil, care nu este favorabil investitiilor pe termen lung;
• Impresia generala ca din handbal sportivii nu castiga suficient de bine in plan financiar, comparativ cu alte sporturi (fotbal);
• Criza economica, ce inca afecteaza tara noastra si lipsa bugetelor de sponsorizare a firmelor;
Puncte tari:
• Sponsor principal care asigura o baza financiara buna pentru nivelul actual;
• Lot de handbaliste tinere si talentate;
• Echipament de joc si antrenament profesionist, nou si foarte bun calitativ;
• Motivatia de deveni o echipa puternica si de a promova in Liga Nationala de handbal feminin;
• Structura organizatorica bine structurata a clubului si antrenor cu experienta;
Puncte slabe:
• Lipsa mai multor sponsori care sa sustina echipa, si care sa dea posibilitatea de a imbunatati conditiile de pregatire si a de achizitiona tinere jucatoare de valoare si cu potential;
• Lipsa implicarii autoritatilor locale;
• Nivel precar si sumar al salilor de handbal;
• Lipsa interesului pentru sport al focsanenilor;
Cap. 6 EVALUAREA ACTIUNILOR SI ACTIVITATILOR PROPUSE
Clubul de handbal LPS Academica Focsani isi propune sa faca o evaluare a fiecarei actiuni legate de activitatea echipei, de cheltuielile financiare sau de actiunile de marketing, pentru a prezenta evolutia clubului, masura in care sunt realizate obiectivele si cum sunt cheltuite fondurile primite de la sponsori. Din cauza timpului scurt de la infiintare, aceasta evaluare va fi disponibila incepand din sezonul competitional 2011-2012 in materialele de comunicare de care va dispune clubul.
Cap. 7 STRATEGIA DE MARKETING
In contextul general al planului dezvoltarii clubului LPS Academica Focsani un loc important il are strategia de marketing care, impreuna cu celelalte activitati, duce la realizarea obiectivelor propuse. Este necesar ca instrumentele de marketing sa fie utile in misiunea lor de a atrage public, sponsori, oficialitati si o atmosfera propice cresterii clubului de handbal, pe fondul rezultatelor bune din competiile anului 2010.
In functie de bugetul alocat se pot utiliza numeroase canale de marketing pentru informare (popularizarea competitiilor, atragerea spectatorilor la meciuri, mesaje catre elevii din scoli si licee pentru a participa la activitatile echipei), comunicare (stabilirea relatiilor cu federatia si celelalte cluburi, cu sponsorii si partenerii, cu presa si media) si promovare.
In acest sens, clubul poate integra in strategia sa:
• Realizarea pachetelor de imagine si parteneriat cu sponsorii;
• Realizarea unui website interactiv si comunicarea prin newsletter, forum si medii de socializare. Schimb de bannere online si linkuri cu scolile si liceele din judet, si cu web-siteurile sponsorilor si partenerilor;
• Comercializarea de materiale promotionale (tricouri, fulare, fanioane, sepci, steaguri, etc) si de informare (calendare, pixuri, agende, etc);
• Crearea unei baze de suporteri (abonamente) si fidelizarea acestora (card de suporter, suveniruri, oferte speciale sau reduceri, etc);
• Stabilirea unei relatii permanente de comunicare cu presa si media locala, conferinte de presa, publicarea de articole si comunicate referitoare la evolutia si evenimentele din viata echipei;
• Promovarea meciurilor sau a competitiilor prin afise si flyere, in special in scoli si licee;
• Evenimente si actiuni promotionale;
• Magazinul clubului cu suveniruri si materiale promotionale;
Cap. 8 PROMOVAREA CLUBULUI PRIN MEDIA
Media este cea mai importanta sursa de informatie din ziua de astazi. Pentru a comunica si dezvolta strategia de marketing a clubului nostru, se pot folosi:
1. Presa locala – scrisa sau online, fie cu profil general fie cu specific de sport;
2. Radio local (sau in buletinele locale de stiri ale posturilor nationale de radio) prin anunturi sau stiri;
3. TV local – cu anunturi, stiri sau interviuri pe posturile locale de televiziune;
4. Mediile de socializare, care au un impact rapid si usor asupra tinerilor;
5. Revista clubului sau programul de meci;
Cap. 9 SPONSORIZAREA
Buna desfasurare a clubului, dezvoltarea sa si realizarea obiectivelor propuse implica un sprijin consistent, material, financiar si emotional. De aceea, pe toata durata acestui demers este important sprijinul pe care il pot acorda sponsorii si partenerii.
In primul rand, langa echipa, trebuie sa fie membrii, familiile, prietenii si colegii tuturor celor care fac parte din club. Acestia inteleg cel mai bine interesul clubului si pot sa genereze un suport moral, in principal, si material, daca este cazul.
In sprijinul clubului pot veni sponsori, fie ca sunt de pe piata locala (pentru transport, cazare, masa, etc) fie ca sunt firme cu activitate la nivel national (echipament, bani, etc) sau organizatii mai mari (inclusiv multinationale).
Inainte de a stabili o relatie de parteneriat prin sponsorizare trebuie bine stabilit modul de colaborare:
- ce fel de tip este ajutorul sponsorului: financiar, material, de alta natura, etc;
- daca tipul de afacere al sponsorului se potriveste cu activitatea si obiectivele clubului;
- beneficiile pe care clubul pe poate oferi sponsorului;
- efectele unui astfel de parteneriat pentru comunitate;
Pentru a beneficia de sprijin, clubul trebuie sa intreprinda actiuni de atragere a sponsorilor. Astfel se pot comunica firmelor interesate sau celor cu potential materiale de informare care pot cuprinde:
- Prezentarea activitatii clubului;
- Obiectivele propuse;
- Resursele investite;
- Beneficiile oferite;
- Servicii de exclusivitate;
- Modalitate de comunicare si persoana de contact;
- Evaluarea strategiei clubului.
Modalitatea eficienta de a atrage cat mai multi sponsori este a oferi pachete de servicii:
Sponsor:
o Apare numele si logo sponsorului pe website-ul clubului LPS Academica;
o Apare numele si logo sponsorului pe afisele si programul de meci;
o Apare numele si logo sponsorului in comunicarea media;
o Bilete rezervate la meciuri;
o Contract de sponsorizare;
Sponsor oficial:
o Apare numele si logo (+ link) sponsorului pe website-ul clubului LPS Academica;
o Apare numele si logo sponsorului pe afisele si programul de meci;
o Apare numele si logo sponsorului in comunicare media;
o Bilete rezervate la meciuri;
o Apare logo mic pe echipament (tricou de joc sau trening);
o Apare numele si logo sponsorului la evenimentele clubului;
o Contract de sponsorizare;
o Banner (1 buc) la Sala de competitii;
Top Sponsor:
o Apare numele si logo (+link) sponsorului pe website-ul clubului LPS Academica;
o Apare numele si logo sponsorului pe afisele, programul de meci si toate materialele tiparite;
o Apare numele si logo sponsorului in comunicarea media;
o Bilete rezervate la meciuri;
o Apare logo mare pe echipament (tricou de joc sau trening);
o Apare numele si logo sponsorului la evenimentele clubului;
o Contract de sponsorizare;
o Banner (1 buc) la Sala de competitii;
Partener:
o Apare numele si logo (+link) sponsorului pe website-ul clubului LPS Academica;
o Apare numele si logo sponsorului pe afisele, programul de meci si toate materialele tiparite, Radio si TV;
o Apare numele si logo sponsorului in comunicarea media;
o Bilete rezervate la meciuri;
o Apare logo mare pe echipament (tricou de joc si trening);
o Apare numele si logo sponsorului la evenimentele clubului;
o Contract de sponsorizare;
o Bannere (1 buc) la Sala de competitii;
o Se asociaza numele sponsorului cu echipa;
o Publicitate pe panoul de Presa;
o Activitati publicitare cu jucatoarele si stafful echipei.
Lotul de jucatoare al echipei de handball (juniori II ) L.P.S. ACADEMICA Focsani:
Nr. Crt NUMELE SI PRENUMELE ANUL NASTERII
1. ENACHE CRISTINA 1994
2. GUZU RALUCA 1995
3. OLTEANU ANDREEA 1996
4. AVRAM IULIANA 1994
5. AVRAM ANDREEA 1994
6. DIACONESCU RALUCA 1994
7. MOCANU OANA 1994
8. FERARU IRINA 1994
9. PETREA LAURA 1994
10. BOGZEANU ALINA 1994
11. UNGUREANU SIMONA 1994
12. MOVILEANU CRISTINA 1994
13. PRODAN BIANCA 1995
14. GHITAU NICOLETA 1995
15. LEAHU CARMEN 1994
16. BALAICAN DANIELA 1995
17. STOLERU ALEXANDRA 1995
18. DITA MADALINA 1993
19. DRAGU GEORGIANA 1993
20. DRAGHICI ANA- MARIA 1995
PROFESOR – ANTRENOR: DOINA ENE
Program competitional HC Altdorf Focsani “LPS Academica Focsani”, Sezon 2010 – 2011
PERIOADA:
12 – 13 Martie 2011
TURNEU: Braila
LPS Academica Focsani – CCS 1 Constanta
LPS Academica Focsani – LPS Braila
LPS Academica Focsani – CSS Bacau
PERIOADA:
2 – 3 Aprilie 2011
TURNEU: Focsani
LPS Academica Focsani – CCS 1 Constanta
LPS Academica Focsani – LPS Braila
LPS Academica Focsani – CSS Bacau
CERERE DE SPONSORIZARE
Domnule/Doamna Director
Suntem o echipa tanara de handbal feminin cu ambitii mari si cu talent pe masura. Obiectivul nostru este sa promovam pe prima scena a handbalului romanesc, sa castigam cat mai multe meciuri si sa purtam cu mandrie numele clubului nostru. Ne dorim sa avem alaturi de noi parteneri puternici, care cred in valoarea sportului si impreuna cu ei sa fim mereu invingatori.
Pentru ca acest demers sa fie realizabil va rugam sa ne sprijiniti si sa va aduceti aportul la succesul acestei echipe prin care sportul va avea de castigat.
CUM NE PUTEȚI AJUTA?
Pentru buna desfasurare a activitatii clubului nostru, firma dumneavoastra poate interveni cu o sponsorizare in bani, bunuri/facilitati sau servicii. Orice alta propunere va fi luata in considerare de catre noi.
Consideram ca necesitatile noastre se pliaza pe posibilitatile dumneavoastra de marketing, drept pentru care va propunem acest parteneriat.
CATEVA MOTIVE PENTRU A NE SPRIJINI:
1. Promovam imaginea si mesajul firmei prin materialele noastre publicitare: pliante, afise, program de joc, pagina web, echipament, materiale promotionale, etc;
2. Sustinem sportul si viata sanatoasa;
3. Promovam firma d-voastra si implicarea acesteia in folosul comunitatii;
4. Veti fi alaturi de sportul de echipa din Romania cu cele mai bune rezultate europene din ultimii ani;
In speranta ca aceste motive v-au starnit interesul si v-au determinat sa deveniti partenerii nostri va asteptam pe drumul catre succes!