Redirecționează 3,5%
Formular 230 (2023)



Vremea in Focsani

































































































 
 
 
Redactia intreaba:
Merita Laris Bors & Narcis Raducan titlul de Cetatean de Onoare al municipiului Focsani ?

DA
NU

 
 
 
Newsletter

Introduceti adresa de email:



Feed RSS
 
 
 
Vremea in Focsani:
 
 

 
Publicitate





















Get Firefox

Get Adobe Flash player



Ziare

ziare

ziare




 
 
 BLITZ!:  * ULTIMA ORA ! * SDV TV va invita sa va abonati gratuit la canalul de youtube: SDV TV si veti fi primii care veti viziona transmnisiile live si emisiunile SDV TV ! http://cnu.lufo.ro/ass-unirea •  ULTIMELE STIRI:  Turneul International de Judo Focsani 2024 si Daria Bilodid ! Tandemul pentru pentru editia a XXI-a ! • Galeria a suferit ca echipa a pierdut, galeria amendata ca a protestat ! • CSM Adjud a jucat bine, dar nu a luat punct de la Tg. Secuiesc ! • Derbyul fotbalului vrancea ! • Fotbal de Vrancea pentru Romania ! • Sport de performanta si de amatori de Vrancea ! • Judo de Vrancea pentru Romania ! • Un nou campionat, pentru un nou baraj de promovare in L 3 ! • PREMIERA IN JUDO - UL EUROPEAN LA FOCSANI! • Fotbal de Vrancea pentru Romania ! • Proiect Hercules de Vrancea 2023 – atletism, tenis, ciclism • Drumul Mausoleelor pe motocicleta 2023 • Comunicat de presă – deschiderea ediției 2023 a circuitului Vrancea Trophy  • Protest al suporterilor echipei de handbal CSM Focsani 2007 • CSM 07 FOCSANI - CSM TG. JIU • 
 BLITZ!:  * ULTIMA ORA ! * SPORTUL DE VRANCEA TV TE INVITA SA VIZIONEZI TOATE INTERVIURILE LUI PAIZAN VIOREL SI EMISIUNILE SDV TV PE CANALUL DE YOUTUBE: SDV TV ! NE VEDEM ACOLO. pe SDV TV ! VIZIONARE PLACUTA ! http://cnu.lufo.ro/ass-unirea 
2009-09-18
CONSFĂTUIREA JUDEȚEANA A PROFESORILOR DE EDUCAȚIE FIZICĂ ȘI SPORT
MIERCURI 16 SEPTEMBRIE, INSPECTORATUL SCOLAR JUDETEAN VRANCEA
 

CONSFĂTUIREA    JUDEȚEANA  A  PROFESORILOR    DE  EDUCAȚIE   FIZICĂ  ȘI  SPORT

 

 

SEPTEMBRIE   2009

ORDINEA   DE      ZI

1.            PREZENTAREA  RAPORTULUI  PRIVIND  STAREA  DISCIPLINEI  EDUCAȚIE    FIZICĂ   ȘI  SPORT   PE   ANUL ȘCOLAR  2008-2009

 

Inspector de specialitate, prof  Vica Mincă

1.            PREZENTAREA OBIECTIVELOR  PROPUSE  LA CSS-LPS  Focsani

 

Director LPS ,prof. Petruț Mihai

3. PREZENTAREA OBIECTIVELOR PROPUSE LA CSS Adjud

Director, prof. Gheorghe  Catrinescu

4. PREZENTAREA OBIECTIVELOR PROPUSE DE CSS GIMNASTICĂ FOCȘANI

Director, prof. Adriana Lescovar

5. PREZENTAREA PUNCTELOR DE VEDERE ALE  DJS

Director  D.J.S.  prof. P. Plopeanu

 

6. PREZENTAREA  UNOR  LEGI,  DECRETE  ȘI  ALTE ORDINE REFERITOARE LA ACTIVITATEA DE EDUCAȚIE FIZICĂ ȘI SPORT

Inspector de specialitate, prof. V. Mincă

 

7.  PREZENTAREA    TEMATICII    CERCURILOR PEDAGOGICE,   . A   PORTOFOLIILOR    PROFESORILOR,  A   METODIȘTILOR, COMISIILOR    METODICE   ȘI   A CONSILIULUI    CONSULTATIV.

Inspector de specialitate, prof. V. Mincă

 

8. PREZENTAREA  GRAFICULUI   DE   DESFĂȘURARE   A ETAPELOR   DE   ZONĂ  A   ONSȘ,    A  NOUTĂȚILOR  PREZENTATE   DE   MECI. ȘI   A  COMISIILOR   JUDEȚENE  ȘI  PE  DISCIPLINE  SPORTIVE.

Insp. de specialitate, prof. V.Mincă

 

9. PREZENTAREA REZULTATELOROBȚINUTE LA EXAMENUL DE BACALAUREAT2008-2009                       

Insp. de specialitate,prof. V. Mincă

 

10. PREZENTAREA RAPOARTELOR DE ACTVITATE ALE METODIȘTILOR DE ZONĂ ȘI COORDONATORILOR DE CERC11. TOPUL BAZELOR SPORTIVE IN AER LIBER.PROF. VIOREL PAIZAN12. PREZENTAREA UNUI PROIECT DIDACTIC.PROF. BOSNEA GABRIELA13. PREZENTAREA UNUI PROIECT DIDACTIC DE ANTRENAMENTPROF. BOSNEA GABRIELA14. CLASAMENTUL PROFESORILOR DE EDUCATIE FIZICA PE ANUL SCOLAR 2008-200915. DISCUȚII CU PRIVIRE LA MATERIALELE PREZENTATE

 

Raport privind starea  disciplinei în specialitateeducație fizică și sportdesfășurată în anul școlar 2008–2009

 .              În societatea noastră, Reforma Educațională nu poate fi făcută fără oameni care nu au o motivație crescătoare, ce să implice nevoia de noutate, de orientare, care nu au dorința de a-și valorifica posibilitățile de înnoire permanentă în acțiuni specifice procesului de învățământ.

 .              Managerierea unei activități trebuie să fie o șansă pentru a ne cunoaște pe noi înșine, de a ne cunoaște influența pe care o exercităm asupra altora. Trebuie să fim responsabili, să ne implicăm mai mult și să fim dispuși să cooperăm în toate acțiunile pe care le întreprindem. Măiestria peagogică trebuie să triumfe pe drumul sinuos care duce la înalta performanță profesională. De aceea trebuie să ne privim într-o perspectivă “dinăuntru în afară” și invers.

 

 

 

 .              Educația fizică și sportul acționează cel mai direct asupra personalității elevului, iar perfecționarea oganizării și desfășurării activității de educație fizică , la nivel național, se înscrie în măsurile de optimizare a întregului ansamblu social și al învățământului, pe toate componentele educației.

 

 

Rezultatele obținute în anul școlar 2008–2009și analiza resurselor umane și materiale existente au impus stabilirea unor obiective prin intermediul analizei SWOT, cu ajutorul căreia am identificat punctele tari, punctele slabe oportunitățile și amenințările din domeniul nostru.

 

PUNCTE  TARI  (1)

 .              Cadre didactice calificate cu grad didactic I și II , peste 60 % ;

 

 .              Metodiști bine pregătiți în specialitate;

 

 .              Calitatea resurselor umane;

 

 .              Implicarea a o parte din autoritățile locale în rezolvarea problemelor administrative ale unităților de învățământ;

 

 

 

 .              Legătura strânsă cu toți partenerii educaționali și factorii decizionali din comunitățile locale : poliție, instituții de cultură, ONG-uri, agenți economici, personalități din diferite domenii de activitate, etc.

 .              Implicarea în programe de dezvoltare  instituțională și cooperare internațională (Socrates, Phare 2001, Comenius ) ;

 .              Programul de dotare cu materiale și echipament sportiv pentru activitatea de educație fizică și sport ;

 .              Predarea educației fizice de către cadre calificate la învățământul primar

 

 

PUNCTE  TARI 

 .              Elaborarea de noi programe școlare, la educație fizică, dar și la disciplinele sportive, care asigură unitatea cerințelor și libertatea cadrului didactic în stabilirea metodologiei;

 .              Elaborarea ghidurilor metodologice de aplicare a noilor programe școlare și a cerințelor documentelor de planificare;

 .              Stabilirea unor criterii de evaluare a profesorilor, atât la sportul de performanță, cât și la educație fizică;

 .              Stabilirea unor criterii de evaluare instituțională a unitășilor de performanță (licee și clase cu program sportiv). 

 

PUNCTE  SLABE

 

 .              Lacune în pregătirea profesională și de specialitate a profesorilor debutanți ;

 .              Lipsa terenurilor de sport în aer liber;

 .              Insuficienta cuprindere a copiilor în învățământul vocațional sportiv, în special, a celor din mediul rural ;

 .              Lipsa unei motivații puternice pentru disciplina predată, insatisfacția pe care o au profesorii față de calitatea vieții;

 .              Circulația destul de greoaie a informației de sus în jos și invers, datorită slabei dotări tehnice;

 .              Pregătirea managerială satisfăcătoare a cadrelor didactice care predau în specialitate.

 

 

PUNCTE  SLABE

 .              Scăderea interesului elevilor pentru activitățile motrice și extracurriculare, fapt ce favorizează orientarea acestora către consumul de alcool, tutun, droguri, către vagabondaj, delincvență, prostituție, creșterea alarmantă a numărului de scutiri medicale în vederea obținerii unui timp suplimentar pentru pregătirea diverselor examene, ceea ce este o “falsă judecată”.

 .              Creșterea alarmantă a numărului de atitudini corporale deiciente și a numărului de deficiențe fizice cu efecte asupra activității funcționale, generatoare de maladii.

 

 

OPORTUNITATI

 .              Programul de guvernare care identifica directii clare , puncte speciale ce se refera la dezvoltarea educatiei in Romania ;

 .              Politica in domeniul tineretului care are programe speciale pe termen scurt si mediu ;

 .              Proiectul   „Educatia prin sport ”care are ca directii  de  actiune :

 .              Sportul si educatia.

 .              Sportul si sanatatea .

 .              Sportul si democratia.

 .              Spiritul  sportiv -nationalitate si universalitate.

 .              Legea  nr. 69 din  29  aprilie 2000  -Legea  Educatiei  Fizice  si  Sportului , care da directii  clare  prin  art. 2 , 4 , 5 , 6, 25.

 

 

AMENINȚĂRI

 .              Mass-media ;

 .              Lipsa de interes manifestata  de  unii  parinti;

 .              Lipsa de interes manifestata  de  unele  cadre didactice  pentru  propria  formare profesionala;

 .              Influenta  negativa  a  televizorului  asupra  comportamentului  copiilor;

 .              Posibilitatea  cresterii  absenteismului  in  actualele  conditii  socio-economice;

 .              Formarea  unor  stiluri  de  viata  nesanatoase .

 .              Lipsa fondurilor necesare dotării corespunzătoare a bazelor sortive școlare;

 .              Reticența la schimbare a cadrelor didactice;

 .              Dominarea interesului personal asupra celui profesional;

 

DEMERSURI  PENTRU  REGLARI  SI  AUTOREGLARISISTEMATICE , STRUCTURALE  SI  PROCESUALE

 

 .              Organizarea  strategiilor  manageriale  ;

 .              -Selectarea  si  promovarea  echipelor  manageriale;

 .              -Formarea  continua  a  managerilor  scolari ;

 .              -Cresterea  eficientei  evaluarii ;

 .              -Stimularea  performantei  scolare ;

 .              -Monitorizarea  activitatii  unitatilor  de  invatamant ;

 .              -Monitorizarea  competitiilor  sportive  conform  calendarului ;

 .              -Evaluarea  ofertei  si  standardelor  educationale  si  de  performanta ;

 .              -Organizarea  de  consultatii  si  schimburi  de  experienta  in  domeniul  specialitatii.

 

 

Calitatea activității didactice în specialitatea educație fizică și sport(1)

 .              Activitatea didactică la educație fizică și sport se desfășoară în concordanță cu curriculum-ul  național și local prin care sunt asigurate activități diferențiate ce țin seamă de nivelul diferit la care se află elevii.

 

 

Pentru elaborarea planificărilor au fost recomandate parcurgerea următoarelor etape:

 .              realizarea asocierilor dintre obiectivele de referință și conținuturi, respectiv dintre competențe specifice și conținuturi;

 .              împărțirea în unități de învățare;

 .              stabilirea succesiunii de parcurgere a unităților de învățare;

 .              alocarea timpului considerat necesar pentru fiecare unitate de învățare, în concordanță cu obiectivele de referință/competențele specifice și conținuturile vizate.

 

 

 

 .              Cadrele didactice de specialitate au întocmit planificările anuale și semestriale respectând programele în vigoare. Sunt folosite metode didactice moderne în predare-învățare  (învățarea centrată pe elev, problematizarea, algoritmizarea, metoda învățării prin descoperire, instruirea programată, metode de instruire practică etc.).

 

 .              Organizarea orelor, atmosfera din clase și relațiile interpersonale create sunt, în general, bune, profesorii dirijând clasa în mod eficient.,deficiențe remarcându-se , în special, la profesorii debutanți și la cei necalificați,care au nevoie de consiliere profesională din partea profesorilor metodiști și a responsabililor de cerc pedagogic.

 

 

EVALUARE  (1)

 

Metodele de evaluare sunt bine alese, în general, în funcție de conținutul obiectivelor propuse.  Cadrele didactice stăpânesc destul de bine metodica aplicării instrumentelor de evaluare pentru realizarea țintelor propuse, stângăcii  observându-se încă la școlile din mediul rural la nivelul învățământului gimnazial. .În legătură cu acest aspect rog insistent implicare mai mare  din partea responsabililor de cerc pedagogic și a metodiștilor.

EVALUARE  (2)

S-a urmărit în permanență corelarea obiectivelor operaționale cu instrumentele pentru evaluarea nivelului de realizare a acestora și cu resursele tehnologiei didactice (conținutul de instruire organizat, metodele de învățământ,formele de organizare a instruirii,, mediul de instruire, timpul de instruire).

 

FORMARE  CONTINUĂ

 .              Deosebit de meritorie este prezența noastră la concursul de ocupare a posturilor vacante de educație fizică în învățământul preuniversitar din județul Vrancea la care s-au obținut note bune.

 .              Preocuparea pentru pregătirea profesională a reieșit , în acest an școlar, prin prezența unui număr marede cadre didactice la cursurile de formare continuă inițiate de  CCD, cu sprijinul  Unităților școlare de învățământsuperior,cursurile fiind absolvite de toți cei înscriși, în urma unei pregătiri asidue.

 

 

LECȚIA  DE  EDUCATIE  FIZICĂ

Lecția de educație fizică,fiind forma de bază a procesului instructiv/educativ, trebuie să devină mai eficientă și mai atractivă pentru elevi prin îmbunătățirea a o serie de caracteristici:

                apropierea lecției de interesele și necesitățile elevului

                renunțarea definitivă la schematizarea rigidă a lecției

                dinamica efortului să vizeze adaptarea organismului la efort în funcție de o curbă rațională

                creșterea atractivității lecției prin respectarea opțiunii elevilor, a diversificării formelor de practicare globală a disciplinelor de sport

                respectarea principiului accesibilității,a tratării diferențiate și stabilirea unor relații afective,corecte între profesori și elevi

                preocuparea profesorilor de a forma și dezvolta elevilor deprinderi de comportament  civilizat, de combativitate și fairplay.

 

 

BACALAUREAT    2009

În ceea ce privește prezența disciplinei noastre la examenul de bacalaureat se evidențiază numărul mare de elevi care optează în cadrul probei „f” pentru educație fizică și sport, din 2528absolvenți s-au prezentat 2322(procent de 92%). Toți  cei înscriși au promovat cu medii mari  și ceea ce este îmbucurător e , faptul că dispersia notelor arată astfel: 

 .              47,7% cu note de 10 față de 56% anul trecut,

 .              35,6% cu note între 9-9,99

 .              12,6%  cu note între 8-8.99,

 .              3,6%  cu note între 7-7.99;

 .              0,3% cu note între 6 –6.99.

 

 

MĂSURI PENTRU ASIGURAREA  CALITĂȚII  IN  ACTIVITATEA  DE  PREDARE -ÎNVĂȚARE (1)

În urma inspecției școlare de specialitate desfășurată în anul școlar 2008–2009se impun câteva măsuri pentru asigurarea calității în activitatea de predare –învățare, cum ar fi:

                cunoașterea nivelului de abilitate a elevilor;

                identificarea cunoștințelor anterioare ale elevilor și potențialul acestora;

                încurajarea învățării centrate pe elev și centrată pe un grup de elevi;

                folosirea de strategii diferite pentru a răspunde stilurilor diferite de învățare;

 

 

 

                materialele prezentate elevilor să conțină informații clare;

                organizarea a diferite tipuri de activități de evaluare și oferirea feed –back –ului elevilor privind progresul înregistrat de aceștia;

                încurajarea elevilor de a-și asuma responsabilități pentru propriul proces de învățare;

                necesitatea participării  profesorilor la cursurile de formare continuă în scopul acumulării de noi competențe în vederea înnoirii metodelor de predare/învățare și a centrării activității  pe nevoile elevului

 

 

 

                colaborarea corespunzătoare și eficientă a MECIcu MTS, precum și cu celelalte ministere care gestionează sănătatea, apărarea, securitatea națională

                aplicarea prevederilor legale privind constituirea și activitatea Asociațiilor Sportive Școlare

                implicarea totală a comunităților locale în susținerea activității de educație fizică și  sport prin reamenajarea sau reconstituirea bazelor sportive ale unităților școlare din aer liber și finanțarea participării elevilor în competițiile sportive.

 

OLIMPIADA  NATIONALA  A  SPORTULUI  SCOLAR 

 

Cele mai bune rezultate de la etapele finale  au fost obținute de către:

 .              Echipa de baschet băieți liceu, prin L.P.S. Focșani, care a obținut locul II, echipă pregătită de profesorii MIHAI PETRUȚ și MIRCEA PETRIȘOR;

 .              Echipa de baschet băieți gimnaziu, L.P.S. Focșani;

 .              Echipa de fotbal –gimnaziu a Școlii cu clasele I-VIII Cotești, pregătită de prof. Gheorghe Petrescu;

 .              Echipa de handbal baieți liceu, L.P.S. Focșani, pregătită de prof. Florin Drăgan

 

 

OLIMPIADA  NATIONALA  A  SPORTULUI  SCOLAR  -ETAPA FINALĂ

 .              Cros–elevi pregătiți de către -prof. GHEORGHE ALEXANDRESCU, elevi care au reprezentat L.P.S. Focșani, la gimnaziu am fost reprezentați de eleva pregătită de domnul prof. DUMITRU BUCUR, la băieți, elevul pregătit de domnul prof. GHEORGHE PETRESCU.

 .              Badminton –2 locuri IV, elevi pregătiți de prof. ITTU PETRU;

 .              Tetratlon –am fost reprezentați de Colegiul Național “Unirea”, prin eleva pregătită de prof. GROSU CARMEN și Școala “D. Zamfirescu” Focșani, elev pregătit de doamna prof. MARIANA MĂXINOIU, iar mediu rural a fost reprezentat de Școala Faraoanele, prin eleva pregătită de domnul prof. Bosnea Laurențiu, respectiv Școala Pufești, elev pregătit de domnul prof. ADRIAN LOVIN;

 

OLIMPIADA  NATIONALA  A  SPORTULUI  SCOLAR  -ETAPA FINALĂ

 

 .              Șah –rezultatele deosebite au fost posibile datorită devotamentului dovedit de doamna învățătoare DOINA POPOVICI, de la Școala “N.Iorga” Focșani, ai cărei elevi au ocupat locuri meritorii, reprezentanții Colegiului Național “Unirea”, pregătiți de domnii profesori PAIZAN VIOREL ȘI RUSAN MARIA

 .              Tenis de masă –nivelul liceal a fost reprezentat de elevul pregătit de domnul profesor CUCONOIU NECULAI, de la Liceul Teoretic Odobești, eleva pregătită de doamna prof. TOMA EUGENIA de la Liceul “Emil Botta”Adjud, iar la învățământul gimnazial eleva pregătită de domnul profesor FILIMON MIHAI, de la Școala Nr. 4 Adjud.

 

 

Cu rezultate deosebite la etapele de zonă s-au evidențiat elevii instruiți de următoarele cadre didactice

 .              Handbal &

Autor: redactia@sportuldevrancea.ro
Aripa tanara...
Aripa tanara...
Cei mai iubiti profesori din scoli...tineri si nelinistiti...
Cei mai iubiti profesori din scoli...tineri si nelinistiti...
Doamna inspector  a prezentat toate punctele ordinii de zi in power-point...
Doamna inspector a prezentat toate punctele ordinii de zi in power-point...
Nicolae Cuconoiu a plecat de la catedra la pensie cu un buchet de flori si in aplauzele a 400 de colegi din tot judetul
Nicolae Cuconoiu a plecat de la catedra la pensie cu un buchet de flori si in aplauzele a 400 de colegi din tot judetul
Numai ochi si urechi...
Numai ochi si urechi...
Sala neincapatoare la aceasta conferinta
Sala neincapatoare la aceasta conferinta
Sportul de Vrancea alaturi de sportul scolar
Sportul de Vrancea alaturi de sportul scolar
 

 
 
 














































Imn CFT Juventus Focșani
Lansat în 1998
Versuri: poet Florin Muscalu
Muzica: trupa "Provincialii"





























 
 






 
Parteneri
 
Redactia intreaba:
Va doriti un magazin al suporterilor clubului CSM FOCSANI 2007 si un club al suporterilor CSM FOCSANI 2007 ?

DA
NU

 
Topuri
 
Imagini live din Focșani

- Piața Unirii din Focșani (LIVE!)

- Piața Teatrului din Focșani (LIVE!)

- șoseaua de centură (LIVE!)
 
Colaboratori











 







Imn CFT Juventus Focșani
Lansat în 1998
Versuri: poet Florin Muscalu
Muzica: trupa "Provincialii"