Redirecționează 3,5%
Formular 230 (2023)



Vremea in Focsani

































































































 
 
 
Redactia intreaba:
Merita Laris Bors & Narcis Raducan titlul de Cetatean de Onoare al municipiului Focsani ?

DA
NU

 
 
 
Newsletter

Introduceti adresa de email:



Feed RSS
 
 
 
Vremea in Focsani:
 
 

 
Publicitate





















Get Firefox

Get Adobe Flash player



Ziare

ziare

ziare




 
 
 BLITZ!:  * ULTIMA ORA ! * SDV TV va invita sa va abonati gratuit la canalul de youtube: SDV TV si veti fi primii care veti viziona transmnisiile live si emisiunile SDV TV ! http://cnu.lufo.ro/ass-unirea •  ULTIMELE STIRI:  Turneul International de Judo Focsani 2024 si Daria Bilodid ! Tandemul pentru pentru editia a XXI-a ! • Galeria a suferit ca echipa a pierdut, galeria amendata ca a protestat ! • CSM Adjud a jucat bine, dar nu a luat punct de la Tg. Secuiesc ! • Derbyul fotbalului vrancea ! • Fotbal de Vrancea pentru Romania ! • Sport de performanta si de amatori de Vrancea ! • Judo de Vrancea pentru Romania ! • Un nou campionat, pentru un nou baraj de promovare in L 3 ! • PREMIERA IN JUDO - UL EUROPEAN LA FOCSANI! • Fotbal de Vrancea pentru Romania ! • Proiect Hercules de Vrancea 2023 – atletism, tenis, ciclism • Drumul Mausoleelor pe motocicleta 2023 • Comunicat de presă – deschiderea ediției 2023 a circuitului Vrancea Trophy  • Protest al suporterilor echipei de handbal CSM Focsani 2007 • CSM 07 FOCSANI - CSM TG. JIU • 
 BLITZ!:  * ULTIMA ORA ! * SPORTUL DE VRANCEA TV TE INVITA SA VIZIONEZI TOATE INTERVIURILE LUI PAIZAN VIOREL SI EMISIUNILE SDV TV PE CANALUL DE YOUTUBE: SDV TV ! NE VEDEM ACOLO. pe SDV TV ! VIZIONARE PLACUTA ! http://cnu.lufo.ro/ass-unirea 
2009-08-01
CALENDAR CREȘTIN ORTODOX 1-15 AUGUST 2009
1 august Scoaterea lemnului sf. Cruci
 

CALENDAR CREȘTIN ORTODOX

 

1 august Scoaterea lemnului sf. Cruci

Această sărbătoare provine dintr-o rînduială mai veche a Bisericii din Constantinopol. La 1 august o părticică din lemnul sf. Cruci era scoasă din paraclisul împărătesc și purtată, cu sobor și alai de sărbătoare, la biserica sf. Sofia. Acolo rămînea, spre mîngîierea și cinstirea  credincioșilor, pînă la 14 august, cînd era readusă la palat. Aceasta se făcea, se pare, în amintirea arătării sf. Cruci la biruință marelui Constantin asupra lui Maxențiu, la podul Milvius de pe rîul Tibru (312), precum și a descoperirii lemnului sf. Cruci de către sf. Elena la Ierusalim (330). Istoria Bisericii vorbește despre minunea apariției semnului crucii pe cer și despre îndemnul îngerului către Constantin de a așeza crucea pe steaguri și scuturi. După o altă tradiție această sărbătoare era legată și de victoria, în aceeași zi, a binecredinciosului împărat Manuil Comnenul (1143-1180) asupra turcilor, cu puterea și lumina cinstitei cruci a Domnului, ca oarecînd sfîntului și marelui împărat Constantin. Împreună cu celelalte sărbători ale crucii: Înălțarea sf. Cruci (14 septembrie), Duminica a treia din Postul Mare a sf. Crucii, și scoaterea sf. Cruci de azi ne îndeamnă la o întîlnire duhovnicească cu taina crucii. Este o chemare adresată de Mîntuitorul Hristos de a purta în umbra crucii sale, propria noastră cruce, dată nouă în viață de Dumnezeu. Tot astăzi începe și postul sf. Marii ce ține pînă la marele praznic al Adormirii Maicii Domnului din 15 august. Tot în aceasta zi, pomenirea Sfinților șapte Mucenici Macabei: Avim, Antonie, Gurie, Eleazar, Evsevona, Ahim și Marcel, a Maicii lor Solomonia și a dascalului lor Eleazar.

 

2 august Aducerea moaștelor Sf. Ștefan

Sf. arhidiacon Ștefan este prăznuit de Biserica Ortodoxă la 27 decembrie, data martiriului său. Trupul mucenicului, cel dintîi al Bisericii, a fost luat și îngropat de rabinul Gamaliel în satul Gatargamala din Palestina. Sf. Ștefan fusese ucenic la școala biblică a lui Gamaliel, marele învățător al Legii vechi, întocmai ap. Pavel. Sfintele lui moaște au odihnit acolo pînă în timpul împăratului Constantin cel Mare. Acesta a zidit mai multe biserici în Ierusalim, între care și pe cea a sf. Sion unde a fost așezată racla cu moaștele sf. Ștefan. Un dregător împărătesc, Alexandru, și soția lui Iuliana, pe cînd se aflau într-un pelerinaj la Locurile Sfinte au rămas uimiți în fața minunilor ce se săvîrșeau cu cei ce se închinau moaștelor sf. Ștefan. Atunci au zidit o nouă biserică pe care au închinat-o sfîntului arhidiacon. Avînd permisiunea patriarhului de Ierusalim, au mutat moaștele sfîntului în noua ctitorie, prielnică afluxului de pelerini. La puțin timp, dregătorul Alexandru a trecut la cele veșnice iar trupul i-a fost îngropat în biserica sa, într-un mormînt situat alături de cel al sf. Ștefan. Dorind Iuliana să se întoarca la Constantinopol, a primit învoirea autorităþilor bisericești să ridice osemintele soțului ei. Din greșeală au fost luate și moaștele sfîntului și duse în capitala imperiului bizantin. Acolo împăratul și patriarhul Constantinopolului au zidit și sfințit o biserică cu hramul sf. Ștefan în care au așezat racla cu cinstitele lui moaște, acestea putînd fi vizitate și astăzi de cei ce sosesc în orașul de pe Bosfor. Biserica Ortodoxă îl prăznuiește astăzi și pe binecredinciosul împărat Justinian, basileul Bizanțului.

 

3 august Sf. Cuvioși Isaachie, Dalmat și Faust

Sf. Isaachie Mărturisitorul s-a născut într-o localitate din regiunea Mării Caspice și tot acolo a îmbrăcat haina monahală la una din numeroasele mînăstiri din zonă. A venit la Constantinopol în timpul împăratului Valens, a cărui credinþă ariană reprezenta un impediment în manifestarea publică a ortodoxiei. Cuviosul Isaachie alături de numeroșii călugări ortodocși l-au rugat pe împărat să redeschidă bisericile și mînăstirile ortodoxe închise. Împăratul se afla într-un lung război cu goții și acesta reprezenta un semn al căderii lui de pe tronul imperiului. Fără a ține seama de rugămințile ortodocșilor, împăratul nu a pemis săvîrșirea slujbelor, fapt ce i-a atras, spun cronicile vremii, mînia divină, căci Valens și-a pierdut viața în acel război. Cuviosul Dalmat a fost înainte de călugărie oștean în armata împăratului Teodosie cel Mare. Împreună cu fiul său Faust a venit în mînăstirea condusă de cuviosul Isaachie unde s-au călugărit. După moartea starețului, cuviosul Dalmat a fost numit egumen al mînăstirii. Pe lîngă viața călugărească deosebită cei doi monahi s-au remarcat și pe tărîm teologic, fiind unii dintre apărătorii ortodoxiei în cadrul sinodului ecumenic de la Efes (431). Cel de-al treilea sinod ecumenic al Bisericii a dezbătut erezia lui Nestorie, care nu o considera pe Maica Domnului drept Născătoarea Fiului lui Dumnezeu, ci mama unui om sau cel mult Născătoarea lui Hristos. Cuvioșii Dalmat și Faust au fost răsplătiți de împăratul Teodosie care i-a susținut pe timpul domniei lui în toate acțiunile întreprinse de aceștia. Tot astăzi Biserica Ortodoxă o pomenește pe sf. Muceniță Salomeea.

 

4 august Sfinții 7 tineri din Efes

Cei șapte tineri creștini din Efes au pătimit în timpul persecuției împăratului Decius, fiind decapitați în jurul anului 250. Aceștia erau fi ai mai-marilor cetății, toți crezînd în Hristos. Și auzind Deciu aceasta, a poruncit să-i aducă înaintea lui și mult i-a silit pe ei ca să jertfeasca idolilor. Văzînd că nu se supun, s-a dus în altă cetate ca să-și faca treburile, urmînd ca, dupa ce se va întoarce, să dea asupra lor hotărîre. Iar acești Sfinți Tineri, luînd aur și argint pentru hrana lor, au ieșit din cetate și au intrat în peștera ce se afla în muntele Ohlon, unde au petrecut zile multe rugîndu-se lui Dumnezeu; iar Iamvlih, cel mai tînăr, mergea în cetate și le cumpăra hrana. Odata mergînd el, l-a văzut pe Deciu intrînd în cetate și, întorcîndu-se în peșteră, a spus fraților săi. Și așa rugîndu-se ei lui Dumnezeu, au adormit. Împăratul făcînd cercetare despre lor, a aflat că ei se află în muntele Ohlon, Deciu, socotind că ei sunt vii, a trimis de au pus pietre în gura peșterii aceleia. Apoi împăratul Deciu murind, mulți alți împărați după dînsul s-au schimbat pînă la împăratul Teodosie cel Mic. Atunci ivindu-se o erezie în imperiu, Dumnezeu a binevoit a descoperi tuturor că este învierea mortilor, a deschis peștera și a înviat pe acești șapte tineri din morți, de la a căror adormire și pînă la înviere trecusera 372 de ani. Iar lor li se părea că abia seara se culcaseră. Apoi au trimis pe Iamvlih în cetate pentru trebuință, cu aur și cu argint. Iar el mergând spre cetate a văzut semnul Cruci pe zid și intrînd în cetate auzea pe mulți graind numele lui Hristos si gândea întru sine: "Este acesta Efesul?" Cînd a vrut să cumpere ceva cu vechii bani, lumea a cunoscut întîmplarea lor. Și trimițînd veste la Constantinopol către împaratul Teodosie, cu bucurie a venit la Efes, și intrînd în peșteră, unde erau sfinții, s-a închinat lor pînă la pămînt, slăvindu-L pe Dumnezeu.

 

5 august Sf. Cuvios Ioan de la Neamț

La 23 iulie 1913 în familia credincioșilor Maxim și Ecaterina Iacob, plugari din satul Crainiceni, pe malul Prutului, azi în județul Botoșani, se năștea un prunc, căruia i s-a dat la botez numele de Ilie, întrucât numai cu câteva zile înainte se praznuise Sfântul Prooroc Ilie Tesviteanul. Bucuria tinerilor soti a fost de scurtă durată, căci la numai câteva zile Ecaterina s-a îmbolnăvit, iar după șase luni Dumnezeu a chemat-o la Sine. În această situație nefericită, bunica pruncului Iliuta, Maria Iacob, văduva de mai mulți ani, a luat asupra ei creșterea nepotului orfan. L-a îngrijit că o adevărată mama, deprinzându-l de mic cu ragaciunea, postul, cercetarea bisericii și respectarea tuturor rânduielilor creștinești. Tatăl său a fost concentrat în anul 1914, iar după ce a fost lăsat la vatră s-a recăsătorit. După doi ani, în august 1916, Maxim Iacob a fost chemat din nou sub arme și trimis pe front în vederea dezrobirii romanilor aflați sub stăpâniri străine. Și-a pierdut viața pe câmpul de luptă, numărându-se astfel printre eroii căzuți pentru întregirea neamului. A doua soție a părăsit atunci casa soacrei și pe fiul ei vitreg, reîntorcându-se la părinții ei. În felul acesta, micul Iliuta a rămas din nou numai în grija bunicii sale, bătrână și fără nici un ajutor. Din septembrie 1920 începe să urmeze școala primară la Crainiceni, dovedindu-se un copil înzestrat de Dumnezeu și cu o purtare aleasa. În 1924, în viața lui survine o nouă nenorocire, prin moartea bunicii. Viitorul călugăr își va aminti mereu de bunica sa, femeie simplă din popor, care i-a sădit însă în suflet dragostea de Dumnezeu și toate virtuțile creștinești; îi va dedica și câteva poezii de o mare sensibilitate. Rămas singur pe lume, a fost luat în casa unchiului său, "Moș Alecu", fratele mai mare al tatălui, care îi va purta de grijă până la intrarea în mănăstire. Acesta l-a trimis să învețe carte, mai întâi la Gimnaziul "Mihail Kogălniceanu" din Lipscani, apoi la Liceul "Dimitrie Cantemir" din Cozmeni; în 1932 și-a susținut examenul de bacalaureat la Cernăuți.

 

Firea sa meditativă, precum și educația religioasă primită de la bunica sa și în casa unchiului său, l-au determinat să se îndrepte spre mănăstirea Neamț, ca să se inchinovieze în această mare lavră a monahismului românesc. Era la praznicul Adormirii Maicii Domnului din 1933, pe când împlinise abia 20 de ani. Starețul de atunci, episcopul Nicodim Munteanul, viitorul mitropolit al Moldovei și apoi patriarh al României, l-a primit ca frate în obștea călugărilor nemțeni, încredințându-i o "ascultare" la farmacia manăstirii. În dorința unui loc și mai liniștit, în iunie 1934 a vizitat asezamintele monahale din Oltenia, rămânând o vreme la mănăstirea Turnu, pe Valea Oltului, care l-a impresionat nu numai prin frumusețea locului, ci și prin străvechile tradiții de viata sihăstrească de aici. După câteva luni a fost chemat să-și satisfacă stagiul militar, la Regimentul 29 Infanterie din Dorohoi. A fost repartizat să îngrijească bolnavii din infirmeria regimentului.

După terminarea stagiului militar, s-a reîntors la mănăstirea Neamț, chemat de fostul său stareț, devenit între timp mitropolit al Moldovei. I s-a dat ascultarea de bibliotecar, având astfel ocazia să citească mereu, dar să și pună în rânduiala mulțimea de cărți și manuscrise care se găseau acolo. Făcea și lecții de limba romana cu frații care se găseau la scoala monahala. La 8 aprilie 1936, noul stareț, arhimandritul Valerie Moglan (viitor arhiereu vicar la Iași), l-a tuns în monahism, în biserica mare manăstirii cu hramul Înălțarea Domnului - ctitorie a lui Ștefan cel Mare - primind, potrivit pravilei călugărești, un nou nume, cel de Ioan. Nas și părinte duhovnicesc i-a fost ieromonahul Ioachim Spătarul, egumenul schitului Pocrov, unul din cunoscuții călugări moldoveni cu viața îmbunătățită. Sufletul său curat era însetat însă după o viață cu adevărat isihastra, după pildă marilor părinți duhovnicești din primele veacuri creștine. Drept aceea, cu aprobarea mitropolitului Nicodim, în noiembrie 1936 tânărul monah s-a îndreptat - împreună cu alți doi călugări - spre Țara Sfântă. Ajuns acolo, s-a închinat în sfintele lăcașuri ortodoxe din Ierusalim, din Betleem, din Herbon și din alte localități biblice. Apoi, ca un nou Ioan Botezătorul și ca atâția părinți induhovniciti ai pustiei, cuviosul Ioan Iacob a trăit vreme de doi ani într-o peșteră din pustiul Iordanului. După aceasta s-a inchinoviat în străvechea așezare monahala care este mănăstirea Sf. Sava cel Sfințit (439-532). Pe lângă el mai erau și alți cinci călugări romani care continuau sirul unor vrednici monahi odrasliti din neamul nostru, care au sihăstrit aici, departe de țară, dar pemanent cu dorul ei în suflet. Aici a trăit Cuviosul Ioan opt ani, îndeplinind felurite ascultări: îngrijitor al bolnavilor, paracliser, ghid, ajutor de econom și bibliotecar. Trăind intre monahii greci - care constituiau majoritatea - a învățat limba greaca și chiar a început se traducă în românește unele din învățăturile marilor Părinți duhovnicești. A învățat de asemenea limbile araba și engleză. Era prețuit de toți pentru viața sa aleasă de ascultare, rugăciune, priveghere, străduindu-se să urmeze pilda marilor trăitori de aici din veacurile trecute.

 

După opt ani, prin voia lui Dumnezeu a fost chemat la o alta slujire. Se știe că Biserica Ortodoxă Romana are două lăcașuri de închinare la Locurile Sfinte: o biserică și un cămin în Ierusalim, precum și un schit la Iordan, cu hramul Sfântul Ioan Botezătorul, nu departe de orașul Ierihon, în locurile în care boteza, cu aproape două mii de ani în urmă, Sfântul Ioan. După cel de al doilea război mondial, era nevoie de un preot-slujitor și egumen la biserica schitului de la Iordan. Drept aceea, superiorul bisericii romanești din Ierusalim, arhimandritul Victorin Ursache (mai târziu arhiepiscop în America) a propus Patriarhiei Romane hirotonirea intru preot a Cuviosului Ioan Iacob. În urma recomandărilor elogioase ale arhimandritului Victorin, Patriarhia noastră a numit pe schimonahul Ioan egumen al schitului romanesc de la Iordan. A fost hirotonit diacon și preot în cadrul unor Sfinte Liturghii săvârșite în rotondă Sfantului Mormânt din Ierusalim. Timp de cinci ani, deci pana în 1952, Cuviosul ieroschimonah Ioan a staretit cu vrednicie și cu evlavie la schitul de la Iordan. Cu ajutorul unor călugări romani, a ridicat mai multe chilii lângă biserica, atât pentru ei, cât și pentru pelerinii care se abăteau prin aceste locuri. A slujit aici mereu Sfânta Liturghie, a spovedit și a împărtășit credincioși, le-a adresat cuvinte de mângâiere duhovnicească și de întărire. Nu și-a uitat nici vechile preocupări poetice, scriind poezii, în care descria frumusețea locurilor în care își ducea nevoințele duhovnicești, locuri pe care le-a iubit mai mult decât pe oricare altele. Iată cum descrie viața sa de aici unul din biografii săi, el însuși trăitor o vreme la Ierusalim: "În acest loc, în care s-a simțit mai acasă, sufletul său de poet se îndulcea nu numai cu frumusețea naturii, cu ciripitul păsărilor, cu amintirea neuitatelor fapte petrecute demult în preajma Iordanului, ci și cu mireasma limbii strămoșești, virtuțile Cuviosului ieroschimonah Ioan au înflorit în întreaga lor splendoare. El devine duhovnicul multor călugări din părțile acelea, romani și greci. Mulți pelerini romani sau de alt neam, poposind la schitul de la Iordan, se spovedeau la iscusitul duhovnic și primeau Sfânta Împărtășanie din sfintitele sale mâini. Din sufletul său, ca dintr-un izvor curat și îmbelșugat, curgeau cuvinte de mângâiere și întărire duhovnicească. Ostenea zi și noapte, împlinindu-și cu neasemănata osârdie chemarea în slujba lui Hristos. Săvârșea cu multă evlavie slujbe, stătea de vorbă cu frații călugări sau cu credincioșii care treceau pe acolo, lucra în grădiniță, alteori scria; noaptea se retrăgea în tufișurile de pe malurile Iordanului, rugându-se pana către ziua. Uneori mergea timp de mai multe zile în deșertul Iordanului, petrecând singur în post desăvârșit, în rugăciuni și metanii" (Arhiepiscopul Lucian Florea al Tomisului, în vol. Sfinți romani și apărători ai legii strămoșești, București, 1987, p. 560). Socotind că aici era înconjurat de prea multă lume și de griji trecătoare, care îl împiedicau de la rugăciune și meditație, dar și bolnav, în 1952, după o internare într-un spital din Ierusalim, s-a hotărât să lase altuia stăreția schitului și să se retragă într-un alt loc. Așa se explica plecarea lui la mănăstirea Sfântul Gheorghe Hozevitul. Aceasta era o străveche așezare monahala, de la începutul veacului al V-lea, situată la apus de Ierihon, pe Valea pârâului Horat sau Cherit din Vechiul Testament, numit azi Hozeva, în preajma căruia a trăit Proorocul Ilie, în timpul prigonirii lui către regele Ahab. Mănăstirea a cunoscut perioada ei de înflorire în a doua jumătate a secolului al VI-lea, când a trăit aici Cuviosul Gheorghe, supranumit Hozevitul, praznuit la 8 ianuarie. Cuviosul ieroschimonah Ioan a trăit în jurul acestei mănăstiri în cea mai aspră schivnicie în ultimii opt ani de viață. În jurul manăstirii se găsesc mai multe peșteri, săpate în pereții stâncoși care se înălță pe ambele maluri ale pârâului Hozeva, în care au trăit, în curgerea veacurilor, mulți călugări de neam roman. Într-una din aceste peșteri, cu hramul Sfânta Ana, a viețuit și Cuviosul schimonah Ioan Iacob. Aceasta peșteră se găsește în pustiul numit Ruva, pe malul stâng al pârâului, la vreo trei km de mănăstire. Intrarea în ea se afla la o înălțime de aproximativ 7 m fata de cursul apei, încât se ajungea în peștera numai cu o scară. Peștera are trei încăperi: prima, de vreo 12 metri pătrați, cu o firidă săpată în piatră, care servea ca un adevărat prestol și unde se ruga mereu Cuviosul Ioan. Aici se odihnea pe o rogojină așternută pe o scândură, se ruga, medita sau scria poezii. Printr-o scobitură făcută în piatră se ajungea în a doua încăpere, de 6 metri pătrați, în care pustnicul mânca din puțina hrană pe care i-o aducea din mănăstire ucenicul său, schimonahul Ioanichie Pârâiala (pâine, pesmeți, măsline, ceai, cafea). Alături se găsea a treia încăpere, care era de fapt o "peștera" a mormintelor, căci aici erau așezate spre veșnica odihna trupurile celor ce se nevoisera aici. Iată cum descrie același biograf al Cuviosului Ioan traiul sau din peștera Sfânta Ana: "În această așezare săraca s-a smerit și s-a rugat Cuviosul Ioan în ultimii ani ai vieții sale, răbdând frigul, foamea, setea arșița, boala și lipsurile de tot felul și multe ispite. Cu darul Sfântului Duh și prin multă sa credință, a trecut bărbătește peste toate greutățile și încercările. Cea mai mare parte din zi și din noapte stăruia în priveghere, fiind un om al desăvârșitei rugaciunui. Mânca numai o dată pe zi, seara și se mulțumea cu 3-4 ore de somn. Citea Sfânta Scriptură și operele Sfinților Părinți sau traducea din limba grecească scrieri folositoare de suflet. Se recrea cântând imne duhovnicești - căci avea un glas frumos și dulce - și compunând poezii. Săvârșea pravila călugăreasca în paraclisul din peșteră. Din când în când, mai ales la sărbătorile mari, slujea în biserica Sfântul Gheorghe Hozevitul. Cu aceste prilejuri, coborî pe scară din peșteră și venea aici, lua parte la privegherea de toată noaptea și apoi slujea în sobor Sfânta Liturghie, împărtășindu-se cu Sfinte Taine. După ce lua masa împreună cu ceilalți părinți în trapeză mănăstirii, se întorcea la peștera" (Arhiepiscopul Lucian, op. Cât., p. 546).

În această peșteră, cu dorul țării sale în suflet, cu gândul necontenit la Dumnezeu, a trecut la cele veșnice Cuviosul Iacob Ioan în ziua de 5 august 1960. Avea numai 47 de ani, dintre care 23 petrecuți în țară, iar ceilalți 24 la Locurile Sfinte. Trupul sau ostenit de post și de priveghere a fost prohodit și așezat spre veșnica odihna în cea de-a treia încăpere a peșterii în care fuseseră înmormântați și alți schimonahi care trăiseră acolo. A aflat odihna ostenelilor sale celor nenumărate și raiul care l-a găsit de demult Domnul pentru cei ce-L iubesc pe El din suflet. Ostenelile sale fuseseră întocmai ca ale Sfantului Gheorghe Hozevitul, pe care o cântare bisericească le descrie așa: "Nici lungimea drumului, nici nevoile locurilor nu au putut slabi fierbințeala călătoriei tale către Dumnezeu; ca și acolo sosind și veselindu-te de locurile pe care au călcat picioarele Dumnezeului nostru, nicidecum nu te-ai lenevit a ajunge către tronul cel ceresc, prin nevoințele și ostenelile tale" (Vecernia din 8 ianuarie). Trecerea la cele veșnice a impresionat și îndurerat pe mulți. Ca o ultimă cinstire, revista bisericească "Locuri Sfinte" i-a închinat un număr întreg, în care era prezentată viața și personalitatea sa. În 1968 și 1970, ucenicul său Ioanichie Pârâiala i-a publicat, la Ierusalim, două volume cu poezii, traduceri și meditații, sub titlul Hrană duhovnicească, cu prefața arhiepiscopului grec Aristobulos din cadrul Patriarhiei Ierusalimului. Timp de 20 de ani trupul Cuviosului Ioan a rămas în peștera Sfânta Ana. La începutul lunii august 1980, potrivit unei tradiții locale, conducerea mănăstirii Sfântul Gheorghe Hozevitul a deschis peștera mormintelor, urmând ca osemintele Cuviosului să fie duse în gropnița de obște. Erau de față mai mulți arhimandriți și călugări greci și romani, precum și câțiva pelerini din țară. Toți cei ce erau de față au constatat cu surprindere că trupul Cuviosului era întreg, neatins de nici o stricăciune. Arhimandritul Amfilohie, starețul mănăstirii Sfântul Gheorghe Hozevitul, istorisea mai târziu: "Ne așteptam să găsim numai sfinte oseminte și nu buna mireasmă. Când am luat scândura am văzut ca părintele Ioan dormea, cu trupul neatins de stricăciune, așa cum l-am pus. Parcă l-am fi pus în mormânt de câteva ceasuri, ba nici ceasuri, ci chiar acum, vara nici o schimbare a înfățișării lui; mâinile, barba, părul, rasa, încălțămintea erau neatinse. Fiind anunțat de îndată patriarhul Benedict al Ierusalimului, acesta a aprobat strămutarea Cuviosului Ioan în biserica mănăstirii Sfântul Gheorghe Hozevitul. Și astfel, în ziua de 7 august 1980, trupul neputrezit, adică moaștele sale, au fost coborâte din peșteră și duse în mănăstire. Pentru ca toți să fie pe deplin încredințați că a fost voia lui Dumnezeu ca trupul lui să nu fie dat stricăciunii, Patriarhia Ierusalimului a rânduit să se săvârșească 40 de Sfinte Liturghii, cu rugăciuni de dezlegare și pomenire, sicriul cu trupul său fiind așezat în fața Sfintei Mese. După săvârșirea acestor slujbe, trupul a rămas ca și mai înainte, adică nestricăcios. A fost pus într-o raclă specială, din abanos, cu sticla în partea de deasupra, care a fost apoi așezată în Biserică, alături de moaștele Sfântului Ioan Hozevitul. De acum înainte, Cuviosul ieroschimonah Ioan este cunoscut și cinstit sub numele de "Noul Hozevit". Prin fața raclei cu cinstitele sale moaște se perindau zilnic pelerini din toate părțile, închinându-se și cerând prin mijlocirea rugăciunilor lui, ajutor și întărire de la Părintele luminilor.

 

Chiar înainte de a fi procedat la "canonizare" adică la trecerea lui în rândul sfinților, chipul său a fost zugravit în icoane, precum și în catedrala Sfântului Gheorghe din Hama, în Siria; un calugar-imnograf din cadrul Patriarhiei ecumenice i-a alcătuit o slujbă, iar credincioșii care ajungeau în fata moaștelor sale, îl cinsteau ca pe un adevărat "sfânt". Ținând seama de toate acestea, Sfântul Sinod al Bisericii noastre, în ședința 20 iunie 1992, a socotit că este bineplăcut lui Dumnezeu și de folos obștii credincioșilor ortodocși de pretutindeni și mai ales celei a romanilor, ca pe acest Cuvios Ioan cel Nou Hozevitul să fie trecut în rândul sfinților. Pomenirea lui se face în ziua trecerii sale la Domnul, adică la 5 august. Să-l cinstim și noi zicând: "Pe unul Dumnezeu iubind, de cele trecătoare ai fugit și în pustie locuind, cu liniștea duhului te-ai logodit, Sfinte Prea Cuvioase Părinte Ioane, neincantare îți aducem zicând: Bucură-te, Sfinte Preacuvioase Părinte Ioane, floare prea aleasă a Bisericii noastre" (Condacul Sfântului Ioan Hozevitul, glasul 8).

 

6 august Schimbarea la Față a Domnului

În cel de-al 33-lea an al vieții pămîntești, ultimul al lucrării sale mîntuitoare, Iisus Hristos a mers în Cezareea Palestinei, urmat de apostoli și pelerini. Lumea era uimită în fața minunilor săvîrșite de Iisus și se întreba cu ce putere face aceste lucrări tămăduitoare sau cine poate fi: vreun profet din vechime ori un înger sau chiar Ioan Botezătorul întors dintre cei morți. Sf. Apostol Petru mărturisește în fața tuturor: "Tu ești Hristos, Fiul lui Dumnezeu celui Viu". Atunci Iisus Hristos a mers împreună cu ucenicii pe muntele Tabor situat la granița provinciei Galileea pentru a se ruga, înaintea intrării în Ierusalim. Și-a luat alături doar trei ucenici pe Iacov, Ioan și Petru. Pe cînd se ruga "fața lui strălucea ca soarele, iar veșmintele erau albe ca lumina". Alături îi erau doi prooroci ai Vechiului Testament, Ilie și Moise, arătîndu-ne că Iisus Hristos era întruparea Fiului lui Dumnezeu și nu reîncarnarea unia dintre aceștia. O voce a grăit atunci din ceruri: "Acesta este Fiul Meu, pe acesta să îl ascultați". Minunea petrecută pe muntele Tabor nu înseamnă o modificare a feței lui Iisus Hristos sau schimbare în fizionomia sa, ci trecerea dintr-o stare de curăție trupească și sufletească în alta superioară ei. Peste cîteva zile Iisus Hristos avea să pătimească pentru păcatele noastre fără a cere ceva în schimb, dar avea nevoie de o voință puternică și de întărirea duhului său pentru a trece peste răutatea oamenilor. În cîntările sale Biserica mărturiseºte că acest moment reprezintă un punct important în lucrarea de mîntuire și răscumpărare a lumii din robia păcatului și a răului.

 

7 august Sf. Teodora de la Sihla

Tradiția spune că sf. Teodora s-a născut în jurul anului 1650, în vremea domniei lui Vasile Voda Lupu și a păstoririi mitropolitului Varlaam, în satul Vanatori, de lîngă Tîrgu Neamț. A fost crescută de părinți în frica de Dumnezeu și dragoste de neam, în atmosfera de înaltă viață duhovnicească a mînăstirilor și schiturilor din împrejurimi: Neamț, Secu, Sihăstria, Agapia și altele. Peste ani, sf. Teodora, a intrat în mînăstirea Vărzărești, unde viețuiau vreo 30 de maici, sub îndrumarea stareței Paisia, care a luat-o pe lîngă sine, ca ucenică. Iar fostul ei soț a intrat după o vreme în mînăstirea Poiana Mărului, fiind călugărit sub numele Elefterie și apoi hirotonit ieromonah. După cîțiva ani, o parte din maici, între care și sf. Teodora, părăsesc, în mare grabă, mînăstirea Vărzărești, fiind nevoite să se ascundă în munți din pricina unor oști de turci care pustiau țara. Undeva în părțile de sud ale Munților Vrancei, au ridicat un mic altar pentru rugăciune și cîteva chilii. După aproape 10 ani de aspre nevoințe în acest loc, cuvioasa Teodora s-a îndreptat spre Munții Neamțului. Dorind să petreacă și aici aceeași viață de pustnicie, a cerut binecuvîntarea egumenului Varsanufie de la Sihăstria Secului ca să se așeze în apropiere. De acum înainte, începe o nouă perioadă în viața cuvioasei Teodora, de rugăciune neîncetată și de trăire cu adevărat pustnicească. Hrana i-o oferea numai pădurea (bureți, urzici, mure, afine) sau cele ce-i dădeau călugării de la Sihăstria ori puținii credincioși care se abăteau prin acele locuri retrase. Peste ani, ea s-a retras într-o peșteră, unde era și mai greu de ajuns din pricina sălbăticiei locurilor. Este cunoscută pînă azi sub numele de “Peștera Sf. Teodora”, în care a viețuit vreme de 20 de ani, poate chiar mai mult. Prin anii 1725-1730 s-a ridicat schitul Sihla, cu o biserică de lemn, avînd hramul Schimbarea la Față, care pînă în ziua de azi. Cinstitul ei trup a rămas în peșteră pînă prin anii 1828-1834, în timpul unei ocupații rusești a Principatelor Romane, cînd a fost dus în cunoscuta mînăstire Lavra Pecerska din Kiev. Se spune că ar fi si azi acolo, într-o raclă cu inscripția: “Cuvioasa Teodora din Carpați”.

 

8 august Sf. Emilian Mărturisitorul, episcopul Cizicului

Sf. Emilian Mărturisitorul a fost monah în mînăstirea ridicată de Sf. Tarasie, unde s-a remarcat prin virtuțile sale. Bun prieten și frate întru asceză cu sfinții Mihail Mărturisitorul, episcopul Sinadelor, și Teofilact Mărturisitorul, episcopul Nicomidiei, el a fost la rîndul său ridicat la rangul de ierarh primind scaunul mitropoliei Cizicului în anul 788. Cu ocazia conrferinței despre închinarea la  sfintele Icoane, convocată la palat de către impăratul Leon al V-lea Armeanul (813-820), în 815, Sf. Emilian a avut un cuvînt important. În fața împăratului eretic a spus că dacă problema dogmelor era de ordin stric ecleziastic, ea trebuia să fie rezolvată în biserică și nu în fața autorităților civile. În urma acestei curajoase mărturii de credință, el a fost exilat. După cinci ani de încercări, a murit, se crede, asasinat de agenții impăratului. O altă sursă creștinp, cea după Menologul lui Vasile al II-lea, el ar fi murit în pace la locul său de exil. Tot astăzi este pomenit și Sf. Miron, făcătorul de minuni. Acesta s-a născut în sec. al III-lea în insula Creta unde și-a petrecut restul vieții pînă în momentul martiriului său. A cunoscut învățătura creștină de la misionari și a hotărît să se boteze. Pentru viața lui deosebită a fost hirotonit preot. În această nouă stare îi învăța pe oameni cuvîntul Evangheliei lui Hristos și le întărea conștiința în fața prigoanei declanșate de împăratul Decius. Sf. Miron a fost sfințit apoi episcop pentru comunitățile creștine din insula Creta. În timpul păstoriri sale a avut grijă ca toate trupurile sfinților martiri să fie îngropate cu mare cinste, să zidească noi biserici iar viețile și faptele lor să fie consemnate pentru a nu fi uitate de cei ce vor veni pe această lume. Așa cum a predicat tot astfel a și trăit, viața sa fiind plină de dragoste pentru Dumnezeu, care l-a învrednicit cu darul săvîrșirii de minuni.

 

9 august sf. Ap. Matia

Sf. Matia a fost unul dintre cei 70 de ucenici pe care Iisus Hristos i-a avut în preajma sa alături de sf. Apostoli după sinuciderea lui Iuda Iscariotul. Apostolii au dorit să păstreze numărul de 12 și de aceea trebuia ales un înlocuitor al acestuia. Sf. Petru a vorbit membrilor Bisericii din Ierusalim despre împotrivirea Apostolilor Domnului ca ceata ucenicilor să rămînă întreagă și neschimbată, ca martori cei aleși ai lui Hristos de la Botezul Domnului pînă la învierea lui din morți. Cel ce urma să îi ia locul lui Iuda trebuia să fi fost un credincios și martor al întîmplărilor minunate din viața pămîntească a lui Iisus Hristos. Au fost aleși doi ucenici: Iosif numit și Barnabas și Matia. Rugîndu-se au tras sorții și aceștia au căzut pe Matia. La puțin timp pe cînd se aflau în foișorul Cinei s-a pogorît sf. Duh peste ei în chip de limbi de foc și au fost sfințiți pentru misiunea ce o aveau, aceea de a răspîndi religia creștină în lume. Despre viața sf. Matia nu se cunosc multe date. Știm doar că a fost un fervent misionar propovăduitor al Evangheliei cu timp și fără timp. După o veche tradiție a bisericii, a predicat cuvîntului Domnului în Etiopia, unde a fost torturat în fel și chipuri și ucis cu pietre încredințîndu-și astfel sufletul lui Dumnezeu pe care l-a slujit toată viața. Tot astăzi în calendarul ortodox este pomenit și sf. Mucenic Antonin.

 

10 august sf. Mucenici Laurențiu, Sixt și Ipolit

Acești sfinți mucenici au pătimit pe timpul domniei împăraților Decius și Valerian (sec. III). Sf. Sixt era originar din Atena, unde a învățat la diverse școli filosofice. A mers apoi la Roma unde a cunoscut credința creștină, fapt ce la determinat să se boteze. Pentru viața sa deosebită a fost hirotonit episcop devenind apoi papă  pentru comunitatea creștinilor din Roma. Pentru a scăpa de persecuții l-a rugat pe arhidiaconul său, Laurențiu, originar din Spania, să chivernisească visteria Bisericii și să se îngrijească de creștinii sărmani. Sf. Sixt a fost prins de păgîni și întemnițat. După toată tortura ce a suferit-o, sf. Sixt a fost decapitat în urma refuzului său de a se lepăda de credința în Hristos. Aflîndu-se că sf. Laurențiu deținea averea Bisericii, împăratul i-a poruncit ca în trei zile să îi aducă toate odoarele și avuțiile ce le deținea. Cînd s-a împlinit sorocul, sf. Laurențiu, a venit înaintea împăratului, aducînd mulțime de orbi șchiopi, muți, văduve și orfani care trăiau din milostenia Bisericii: "Iată comorile de mare preț ale bisericii noastre, avuții pe care hoții nu le fură și rugina nu le strică. Acestea vor prețui mult în fața Dreptului Judecător". Mînios, împăratul l-a întemnițat iar după o îndelungată suferință și tortură, a poruncit uciderea sfîntului. Aceiași soartă a împărtășit-o și următorul papă al Romei, sf. Ipolit, cel care a căutat să înlăture necredința din sufletele împăraților și să înmoaie inimile împietrite ale dregătorilor romani.

 

11 august Sf. Ierarh Nifon

La începutul sec. al XVI-lea, Biserica Ortodoxă din Țara Românească a fot reorganizată și cîrmuită de către un fost patriah ecumenic, Nifon II care, după moarte, a fost trecut în rîndul sfinților. Acesta s-a născut în ținutul Peloponez, în sudul Greciei, prin anii 1434-1440, primind din botez numele Nicolae. În curînd a îmbrăcat “îngerescul chip” al călugariei, primind potrivit pravilei, numele Nifon. După mai multe pelegrinări, tînărul ieromonah Nifon s-a dus să-și găsească mîngaierea sufletească în mînăstirile Sf. Munte Athos. A stat o vreme la Cutlumus, mînăstire ctitorită de domnii Țării Românești, în peștera Crit, în Marea Lavră, ctitorită de Sf. Atanasie Atonitul și în cele din urmă la mînăstirea Dionisiu. Din liniștea acestei mînăstiri atonite a fost chemat la înalta slujire arhierească, in scaunul de mitropolit al Tesalonicului, în anul 1483. După o păstorie de numai 3 ani, Dumnezeu a rînduit să fie numit patriarh ecumenic la Constantinopol. După o cârmuire de cîțiva ani afost depus dein scaun de puterea otomană și exilat. În această situație la cunoscut domnitorul Radu cel Mare al Țării Românești (1495-1508). Impresionat de învățătura lui, dar și de virtuțile vieții sale, a cerut îngăduința stăpînirii turcești să-l aducă în țara sa, spre a se folosi de cunoștințele și priceperea lui, în vederea reorganizării bisericești. Și astfel, în primăvara anului 1503, fostul patriarh a venit în Țara Românească. A convocat de îndată la Tîrgoviște, unde era reședința domnului, un sinod, prin care s-a instaurat un program de reorganizare a vieții bisericești din Țara Românească pe baza canoanelor și a vechilor rânduieli bisericești. Cei mai multi istorici socotesc că acum s-ar fi hotărît înființarea episcopiilor de la Râmnic și Buzau. Șederea lui Nifon a fost de scurtă durată, căci a ajuns la neînțelegeri cu domnitorul Radu cel Mare, pentru că nu aprobase căsătoria surorii acestuia cu un boier moldovean, întrucât era împotriva canoanelor bisericești. De aceea, în vara anului 1505 a părăsit Țara Romnească, îndreptîndu-se spre Athos. Și-a dat obștescul sfîrșit la mînăstirea Dionisiu prin 1508. Peste ani domnitorul Neagoe Basarab a adus în țară osemintele patriarhului, pe care el le-a dăruit mînăstirii Curtea de Argeș. Au stat aici pînă în anul 1949, cînd au fost duse în catedrala mitropolitană din Craiova.

 

12 august sf. Mucenici Fotie și Anichit

Acești sfinți mucenici au pătimit pe vremea păgînului împărat Dioclețian, cel mai mare persecutor al credinței creștine. Sf. Anichit era dregător împărătesc în cetatea Nicomidia, iar sf. Fotie nepotul său. Pe cînd se afla alături de împărat, în timpul unui proces intentat unor familii de creștini, sf Anichit nu a mai putut suporta teroarea și a ieșit înaintea judecătorilor. A mărturisit că este creștin și i-a numit pe toți cei care îmbrățișau această credință "adevărații fii ai lui Dumnezeu". Împăratul a poruncit atunci ca sf. Anichit să i se taie limba și să fie aruncat în arenă pentru a fi sfîșiat de fiare. Sfîntul nu s-a abătut de la credința sa ci a primit osînda cu multă îndrăzneală. A fost întins pe o roată cu țepușe ascuțite și apoi aruncat într-un cazan cu plumb topit. Fotie, văzînd puterea credinței unchiului său, și cuprins de dragostea pentru credința vie a mărturisitorilor creștini, a mers în mijlocul arenei și le-a vorbit cetățenilor din Nicomidia despre Iisus Hristos. Le-a descoperit tuturor deșertăciunea idolilor și a zeilor cărora li se aduceau ofrande și jertfe. Ei erau numiți de sf. Fotie pietre cioplite, chipuri false, acoperite de culori și vopsea. Pătimind împreună, sfinții Anichit și Fotie, au rușinat, prin răbdarea și curajul lor pe prigonitorii fără suflet, pînă ce, cu voia lui Dumnezeu, au primit moartea, fiind arși de vii. Astfel au primit sfîrșitul chinuirii lor și cununile biruinței creștine. Alături de cei doi sfinți martiri, tot astăzi sunt pomeniți și sf. Mucenici Pamfil și Capiton.

 

13 august Cuviosul Maxim Mărturisitorul

Sf. Maxim Mărturisitorul s-a născut pe la anul 580, în Constantinopol și a activat în domeniul teologic pe vremea împăraților Heraclie (610-641) și Constans al II-lea (641-668). El este cunoscut în istoria bisericii creștine prin lupta neobosită pentru apărarea dreptei credințe în fața ereziei monoteliților. Aceștia, bazîndu-se pe interpretatea greșită a unor texte biblice și a scrierilor unor sf. Părinți, învățau că în persoana lui Hristos este numai o singură voință, cea divină, care subordonase, copleșise voința umană. Sf. Maxim a părăsit scaunul de sfetnic al împăratului Heraclie și s-a călugărit în mînăstirea Hrisopolis (Scutari), preferînd "a fi mai bine lepădat în casa lui Dumnezeu, decît a locui în slujba rătăcirii". Cei doi împărați au fost sfătuiți de eretici să accepte această învățătură bazîndu-se pe argumente de ordin politic. Primul care a condus lupta pentru revenirea Răsăritului la dreapta credință a fost sf. Sofronie, patriarhul Ierusalimului. El a fost sprijinit și de episcopii din Apus, care condamnau aceste erezii, dar cel mai consistent ajutor a venit prin scrierile sf. Maxim Mărturisitorul. El a fundamentat teologic lupta pentru apărarea ortodoxiei, recuperînd textele patristice mai puțin cunoscute. Din ordinul împăratului a fost arestat și exilat în Tracia (655), apoi la Perberis și în Caucaz. Pentru a nu mai scrie ori predica i-au fost tăiate limba și mîna dreaptă. A devenit celebru și prin includerea textelor sale în Filocalie, unde putem citi despre "răboiul nevăzut" contra patimilor. Sf. Maxim scria: “Iubirea duce la cunoaștere. După cum amintirea focului nu-ți încălzește trupul, tot astfel credința fără dragoste nu-ți va încălzi sufletul”, sau “Prin linia verticală, Crucea îl arată pe Dumnezeu, iar prin linia orizontală se arată toată zidirea în atîrnare desăvîrșită de Dumnezeu, neavînd alt suport al existenței sau altă bază afară de Dumnezeu”. A murit în exil, la vîrsta de 82 de ani, ca mărturisitor al dreptei credințe.

 

14 august sf. Prooroc Miheia

Acesta este unul dintre cei 12 "prooroci mici" ai Vechiului Testament, numiți astfel de exegeza biblică, avîndu-se în vedere mărimea scrierilor și nu importanța lor în istoria mîntuirii neamului omenesc. S-a născut în ținutul Moreșet din Israel și a trăit sub domnia regilor Iotam, Ahaz și Ezechia din regatul lui Iuda, cu circa 721 de ani înaintea nașterii lui Hristos. În Biblie mai întîlnim un profet Miheia, fiul lui Imla, care a trăit cu un veac înainte, sub domnia regelui Ahab. Ca și proorocul Amos, Miheia a fost un om de la țară. Nu cunoaștem date cu privire la viața sa și nici cum a fost chemat de Dumnezeu la slujirea profetică. Miheia este autorul unei cărți din Vechiul Testament, în șapte capitole, în care înfruntă fărădelegile celor bogați și puternici, nedreptățile făcute celor săraci și vestește pedeapsa pe care Domnul o pregătește acestora. Dumnezeu așteaptă de la ei altceva, fapte de dreptate și iubire de oameni. Judecător bun este Domnul, dar și drept atunci cînd va răsplăti binele săvîrșit și va pedepsi păcatul. Proorocul Miheia a devenit celebru vorbind cu aproape 700 de ani înainte despre orașul Betleem, acolo unde avea să se nască Mesia, Regele păcii, fapt împlinit în zilele nașterii lui Iisus Hristos din Sfînta Fecioară Maria. Atunci cei trei magi veniți din Răsărit au mers la curtea regelui Irod, de la care au aflat localitatea către care îi conducea steaua. Profeția lui Miheia devenea realitate prin întruparea Fiului lui Dumnezeu. Tot astăzi Biserica îl pomenește pe sf. Mucenic Marcel.

 

15 august Adormirea Maicii Domnului

Praznicul de azi se înscrie în seria celor închinate sfintei Fecioare Maria, cinstită de toți creștinii drept Născătoarea și Maica Fiului lui Dumnezeu. Anul bisericesc, ce începe la 1 septembrie, debutează cu sărbătoarea "Nașterii sf. Maria", ce se prăznuiește la 8 septembrie și este numită popular "Sfînta Marie mică", apoi la 21 noiembrie "Intrarea în templu", popular "Ovidenia", la 25 martie "Bunavestire" și se încheie cu un alt mare praznic, cel al trecerii la cele veșnice, "Adormirea Maicii Domnului" sau popular "Sfînta Marie mare". Mîntuirea începe cu Fecioara Maria dar urmările ei binefăcătoare se găsesc în Biserică. Recunoștința creștinilor se manifestă prin slujbe închinate ei, imne și cîntări, botezarea pruncilor cu numele ei sfînt, hramuri de biserici, pictarea de icoane și fresce etc. Cultul sf. Maria este întîlnit pretutindeni, pe orice meridian al globului. Ea este numită și ocrotitoarea lumii căci, pe cînd se afla pe cruce, Iisus Hristos a încredințat-o sf. Ioan să o aibă în grijă, iar aceasta să îi fie maică bună. Altfel spus întreaga omenire a adoptat-o de mamă, oamenii au devenit fii ei, acum protejați de sfînt acoperămîntul său. Există chiar credința conform căreia trupul sf. Maria a fost ridicat la cer pentru a nu suferi stricăciune. Acest fapt se baz

Autor: Romulus Buzatelu
 

 
 
 














































Imn CFT Juventus Focșani
Lansat în 1998
Versuri: poet Florin Muscalu
Muzica: trupa "Provincialii"





























 
 






 
Parteneri
 
Redactia intreaba:
Va doriti un magazin al suporterilor clubului CSM FOCSANI 2007 si un club al suporterilor CSM FOCSANI 2007 ?

DA
NU

 
Topuri
 
Imagini live din Focșani

- Piața Unirii din Focșani (LIVE!)

- Piața Teatrului din Focșani (LIVE!)

- șoseaua de centură (LIVE!)
 
Colaboratori











 







Imn CFT Juventus Focșani
Lansat în 1998
Versuri: poet Florin Muscalu
Muzica: trupa "Provincialii"